|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUAD BAŞBUĞ (suad@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı antenlerin temellerini vermektir. Bu derse katılan öğrenci temel anten parametrelerini, ışıma integrallerini ve yardımcı potansiyel fonksiyonları, lineer tel antenlerin temel kavramlarını, loop antenleri ve dizileri, lineer elemanların ve dizilerin öz ve ortak empedansları nasıl hesaplayacaklarını, genişbantdipolleri ve teknikler uydurmayı, yayınan dalgaları ve genişbantlı antenleri, frekans bağımsız antenleri, açıklık, horn, reflektör ve lens antenleri ve anten sentezini öğrenebileceklerdir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anten ve Yayılım kavramlarının ve teorilerini açıklayabilecektir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Anten çeşitlerini bilecek, temel hesaplamaları yapabilecek ve anten dizileri ile alakalı bilgi sahibi olacaktır. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Antenlerin Temel Parametreleri - 1,Antenlerin Temel Parametreleri - 2,Işıma İntegralleri ve YardımcıPotansiyel Fonksiyonlar,Lineer Tel Antenler,Loop Antenler,Anten Dizileri,Lineer Elemanların ve Dizilerin Öz ve Ortak Empedansları,Genişbant Dipolleri ve Teknikler Uydurma,Yayılan Dalga ve Genişbant Antenler,Frekans Bağımsız Antenler,Konformal Dönüşümün Mühendislik Uygulamaları,Açıklık Antenler,Horn, Reflektörve Lens Antenler,Anten Sentezleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kablosuz haberleşme sistemleri ve anten kullanımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
2 | Temel anten parametreleri – 1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
3 | Temel anten parametreleri – 2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
4 | Anten türleri ve karakteristik özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
5 | Yakın ve uzak alan anten bölgeleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
6 | Anten polarizasyonu | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
7 | Giriş empedansı ve bant genişliği | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maksimum güç aktarımı | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
10 | Etkin Açıklık (Alan) | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
11 | Friis İletim denklemi ve Radar menzil denklemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
12 | Işıma integralleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
13 | Anten dizileri ve dizi faktörü | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
14 | Anten dizisi diyagramı sentezi | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
15 | Anten ölçüm teknikleri ve sistemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma (uzaktan eğitim) |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert S. Elliott, AntennaTheory& Design, Revised Edition, John Wiley&Sons. | |
2 | R.E. Collin, AntennasandRadiowavePropagation, McGraw-Hill. | |
3 | J.D. Kraus, Antennas, McGraw-Hill. | |
4 | C. A. Balanis, Anten Teorisi: Analiz ve Tasarım. Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |