|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Alternatif enerji kaynakları, teknolojileri ve uygulamalarını öğretmek. Dünya’daki ve Türkiye’deki alternatif enerji potansiyellerini kavratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fosil yakıtları ve iklim değişikliğini kavrayabilir. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Alternatif enerji kaynaklarının temel özelliklerini bilir. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Alternatif enerji teknolojilerini karşılaştırabilir. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Alternatif enerji potansiyellerini değerlendirebilir. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Sürdürülebilir enerji politikalarını analiz edebilir. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Enerji, fosil yakıtlar, yenilenebilir enerji kaynakları, hidroelektrik enerji, rüzgâr enerjisi, güneş enerjisi, biyokütle enerjisi, jeotermal enerji, hidrojen enerjisi, deniz kökenli enerji, Dünya’daki ve Türkiye’deki yenilenebilir enerji potansiyelleri, sürdürülebilir kalkınma ve enerji politikaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Enerji, fosil yakıtlar ve yenilenebilir enerji kaynakları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Hidroelektrik enerji, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Dünya’daki ve Türkiye’deki hidroelektrik enerji potansiyeli | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Rüzgâr enerjisi, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Dünya’daki ve Türkiye’deki rüzgâr enerji potansiyeli | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Güneş enerjisi, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Dünya’daki ve Türkiye’deki güneş enerji potansiyeli | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyokütle enerjisi, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Jeotermal enerji, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Dünya’daki ve Türkiye’deki biyokütle ve jeotermal enerji potansiyelleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Hidrojen enerjisi, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Deniz kökenli enerji, teknolojisi ve uygulamaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Dünya’daki ve Türkiye’deki hidrojen ve deniz kökenli enerji potansiyelleri | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Sürdürülebilir kalkınma ve enerji politikaları | Uzaktan eğitim, anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları, H.H. Öztürk, Birsen Yayınevi, 2013. | |
2 | Alternatif Enerji Kaynakları, M. Acaroğlu, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. | |
3 | Renewable Energy Sources, J. Twidell, T. Weir, Taylor & Francis, 2006. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 9 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |