|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAKİR ŞİMŞİR (sakirsimsir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kablosuz haberleşme sistemlerini öğrenmek, hareketli kablosuz haberleşme sistemlerini öğrenme, baz istasyonu kavramını öğrenme, hücresel haberleşmede hücre tanımı, kapsamı ve kanallar hakkında temel bilgileri öğrenme, kablosuz haberleşme sistemlerini tasarlama ve planlanmasını öğrenme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kablosuz haberleşme sistemlerini ve hareketli haberleşme sistemlerini öğrenmek |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hareketli haberleşme sistemlerinde altyapıları öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Hücre, kapsama alanı, hücre gruplarını öğrenme |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Frekans tekrarlama ile trafik hesaplarını öğrenmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hücresel haberleşmede konuşmanın gerçekleştirilmesi ve aşamalarını öğrenme. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gelecek nesil kablosuz haberleşme sistemlerini öğrenme. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kablosuz haberleşme sistemlerine giriş,Kablosuz haberleşme sistemleri ve hareketli haberleşme,Hareketli hücresel haberleşme, kapasite, frekansın yeniden kullanılması, aktarma teknikleri,Hücresel haberleşme sistemlerinin yapısı, kamu telefon şebekesi ve alt sistemleri,Radyo baz istasyonu alt sistemi,Anahtarlama alt sistemi (ss), omc alt sistemi,Hücre tanımları, hücre kapsaması, hücre gruplarının seçilmesi ve frekansın yeniden kullanılması,İnterferans etkilerinin incelenmesi, kanal kapasitesi ve trafik hesabı, hücresel haberleşme sistemlerinde kullanılan antenler,Hareketli hücresel haberleşme sistemlerinde propagasyon rf link analizi,Sayısal RF haberleşmesinin modellenmesi, kaynak kodlama, vocoderler, kanal kodlama, lineer blok kodlar, konvolusyon kodları, serpiştirme, çoklu erişim tekniği, walsh kodları, pn kodları,RF link yapısı, asimetrik linkler, ileri yönlü link, geri yönlü link, trafik kanalları,Konuşmanın gerçeklenmesi, konuşma oluşturma, haberleşme gerçekleştirme aşamaları, konuşma. aktarma, trafik özellikleri,Güç kontrolü ve network planlaması,Yeni nesil kablosuz haberleşme sistemleri ve kablosuz haberleşme sistemlerinin geleceği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kablosuz haberleşme sistemlerine giriş. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Kablosuz haberleşme sistemleri ve hareketli haberleşme. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Hareketli hücresel haberleşme, kapasite, frekansın yeniden kullanılması, aktarma teknikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Hücresel haberleşme sistemlerinin yapısı, kamu telefon şebekesi ve alt sistemleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Radyo baz istasyonu alt sistemi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Anahtarlama alt sistemi (ss), omc alt sistemi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Hücre tanımları, hücre kapsaması, hücre gruplarının seçilmesi ve frekansın yeniden kullanılması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnterferans etkilerinin incelenmesi, kanal kapasitesi ve trafik hesabı, hücresel haberleşme sistemlerinde kullanılan antenler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Hareketli hücresel haberleşme sistemlerinde propagasyon rf link analizi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Sayısal RF haberleşmesinin modellenmesi, kaynak kodlama, vocoderler, kanal kodlama, lineer blok kodlar, konvolusyon kodları, serpiştirme, çoklu erişim tekniği, walsh kodları, pn kodları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | RF link yapısı, asimetrik linkler, ileri yönlü link, geri yönlü link, trafik kanalları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Konuşmanın gerçeklenmesi, konuşma oluşturma, haberleşme gerçekleştirme aşamaları, konuşma. aktarma, trafik özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Güç kontrolü ve network planlaması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Yeni nesil kablosuz haberleşme sistemleri ve kablosuz haberleşme sistemlerinin geleceği. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mobil Haberleşmede Evrensel Sistem, Taner KOÇ, Nuhi BAYIR, BETA Yayınları, 2003. | |
2 | Uydu ve Hücresel Mobil Haberleşme Sistemleri, Prof. Dr. Ergun BAYRAKÇI, Birsen Yayınevi, 2002. | |
3 | Wireless, Internet Access over GSM and UMTS, M. TAFERNER and E. BONEK, Springer-Verlag, New York, 2002. | |
4 | GSM: Evolution Towards 3rd Generation Systems, Eds: Zonar ZVONAR, Peter JUNG and Karl KAMMERLANDER, Kluwer Academic, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |