|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL GÖKKUŞ (gokselgokkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
1/1000 ölçekli imar planı üzerinde, AG dağıtım projesinin çizim esaslarını öğrenmek ve dağıtım projesini çizmek, projeye ilişkin tüm hesaplamaları yapmak, direk tiplerini seçmek, OG projesi çizimine ilişkin temel bilgileri öğrenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1/1000 ölçekli imar planını temin etmek. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Trafo ve direk yerlerini tesbit etmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | AG enerji dağıtım projesini çizmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Direk güçlerini hesaplamak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Moment ve kesit hesabını yapmak ve ısınmaya göre kontrol etmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Abone gerilim düşümü ve aydınlatma gerilim düşümü hesaplarını yapmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | Yol, viraj ve kavşakların aydınlatmasını yapmak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Direk ve travers tiplerini seçmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Transformatör güçlerini hesaplamak ve standart trafoyu seçmek. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Tek hat şemasını çizmek ve gerekli seçimleri yapmak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-11 | OG enerji nakil hatlarının güzergah etüdünün nasıl yapıldığını, plan ve profillerinin nasıl çıkarıldığını bilmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-12 | 3AWG iletkenli tip projeler hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yayılı yüklerden oluşan bir bölgeyi iki dağıtım transformatörü ile besleyen AG dağıtım projesi,Dağıtım projesi için çizim prensipleri. 1/1000 ölçekli imar planının temini,Yol, viraj ve kavşaklarda aydınlatma özellikleri,Transformatörlerin yerleştirilme esasları. Direk yerlerinin tespiti,Taslak projenin çizilmesi,Direk güçlerinin hesabı,Moment ve kesit hesabı. Hat tertiplerinin belirlenmesi,Isınmaya ve gerilim düşümüne göre kontrol,Transformatör gücü hesabı ve tek hat şemasının çizilmesi,Direk, travers tipleri. Hesabı ve seçimi,AG enerji dağıtım projesi çizimi,OG enerji nakil hatlarının güzergah etüdü,OG enerji nakil hatlarının plan ve profili,3 AWG iletkenli tip projeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yayılı yüklerden oluşan bir bölgeyi iki dağıtım transformatörü ile besleyen AG dağıtım projesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Dağıtım projesi için çizim prensipleri. 1/1000 ölçekli imar planının temini. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Yol, viraj ve kavşaklarda aydınlatma özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Transformatörlerin yerleştirilme esasları. Direk yerlerinin tespiti. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Taslak projenin çizilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Direk güçlerinin hesabı. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Moment ve kesit hesabı. Hat tertiplerinin belirlenmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Isınmaya ve gerilim düşümüne göre kontrol. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Transformatör gücü hesabı ve tek hat şemasının çizilmesi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Direk, travers tipleri. Hesabı ve seçimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | AG enerji dağıtım projesi çizimi. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | OG enerji nakil hatlarının güzergah etüdü. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | OG enerji nakil hatlarının plan ve profili. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | 3 AWG iletkenli tip projeler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yüksek Gerilim Enerji Nakil Hatları Proje, Atilla YUNUSOĞLU, 2004. | |
2 | Elektrik Enerjisi Dağıtımı, Nusret ALPERÖZ, 1987. | |
3 | Mühendis ve Müteahhitlere Teknik Derleme, Bilal AYTEN, 1991. | |
4 | Elektrik Şebeke ve Tesisleri, Mahmut NACAR, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 13 | 26 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |