|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Radar sinyal ve sistemlerine yönelik temel bilgileri sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel alıcı ve verici bileşenleri ile radar sistemlerinin çalışma prensiplerini anlatalabilme, radar sinyallerini zaman ve frekans boyutunda tanımlayabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel tasarım parametrelerini tanımlayabilme, alıcı gürültüsü de dahil olmak üzere basit bir radar denklemeni çıkarabilme, menzil ve hız belirsizliğimi tanımlayabilme, darbe doppler ve MTI gibi farklı radar modlarını kıyaslayabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Radarlardaki farklı izleme tekniklerini kıyaslayabilme, verilen kısıtlar veya hedefler için bir radar sisteminin temel parametrelerini hesaplayabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-12 Kalite ve çevre bilincinin önemini ortaya koymak. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. PÇ-15 Yöneticilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin tanıtımı ve radar sistemine genel bakış,Temel radar denklemi, radar çalışma prensipleri, radar tarihi, frekans bantları ve terimler,Radar menzil denkleminin çıkarılması, alıcı gürültüleri ve sinyallerin algılanma süreci,Doppler etkisi, CW radarı,FMCW çalışması, MTI calışması ve filtre tasarımları,PRF tipleri ve karşılaştırmaları, darbe doppler radarı,MTI ve darbe doppler radar karşılaştırması,Arama ve gözlem radarları,Radar tasarımı, tarama tipleri, antenler ve diğer konular,İzleme radarları, izleme tipleri,Ardışık hüzmeleme, konik tarama ve tekdarbe çalışma prensipleri,Radar teknikleri, darbe sıkıştırma,CFAR ve radar sistemlerinde güncel konular. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve radar sistemine genel bakış | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Temel radar denklemi, radar çalışma prensipleri, radar tarihi, frekans bantları ve terimler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Radar menzil denkleminin çıkarılması, alıcı gürültüleri ve sinyallerin algılanma süreci-1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Radar menzil denkleminin çıkarılması, alıcı gürültüleri ve sinyallerin algılanma süreci-2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Doppler etkisi, CW radarı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | FMCW çalışması, MTI calışması ve filtre tasarımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | PRF tipleri ve karşılaştırmaları, darbe doppler radarı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | MTI ve darbe doppler radar karşılaştırması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Arama ve gözlem radarları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Radar tasarımı, tarama tipleri, antenler ve diğer konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | İzleme radarları, izleme tipleri, | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Ardışık hüzmeleme, konik tarama ve tekdarbe çalışma prensipleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Radar teknikleri, darbe sıkıştırma | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | CFAR ve radar sistemlerinde güncel konular | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Skolnik,M.I., Introduction to Radar Systems , McGraw Hill, 2000. | |
2 | Mahafza, B., Elsherbeni, A.Z., Matlab Simulations for Radar Systems Design, CRC Press, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |