|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERSAN KABALCI (kabalci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dağıtık Enerji Üretim Sistemleri (DES) Teknolojilerinin teknik ve ekonomik özelliklerini öğrenme, konvansiyonel elektrik şebekesi üzerinde uygulama, bağlantı kriterlerini belirleme becerisi kazandırma ve sistemin bilgisayar tabanlı olarak analiz edilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dağıtık üretim santralleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Şebeke yapıları konusunda teorik bilgi sahibi olmak. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-11 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri, yöntemleri ve modern araçları kullanma becerisini artırmak PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Üretilen enerjilerin hangi koşullarda şebekeye bağlanarak aktarılması konusunda bilgi sahibi olmak. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. PÇ-4 Bireysel ve/veya grup içerisinde çalışabilme becerisi kazandırmak. PÇ-5 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme öğretisini benimsetmek. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dağıtık Enerji Üretim Sistemleri (DES) Teknolojileri (Rüzgâr Enerjisi, Güneş Enerjisi, Biokütle, Küçük HES sistemleri, Dalga Enerjisi, Hidrojen Enerjisi ve Yakıt Hücresi),DES’lerin Karakteristik Özellikleri,DES ve Konvansiyonel Sistemlerin Karşılaştırılması,DES Şebeke Entegrasyonunda Ekonomik Kriterler,DES Şebeke Bağlantı Kriterlerinin Belirlenmesi, DES’lerinin Bağlantı Problemleri ve Sistem Bileşenlerinin Tanımlanması,DES’lerin Bilgisayar Destekli Olarak Modellenmesi, (Arıza durumları ve Enerji Kriterleri, Frekans Sapmaları), DES’lerin Bilgisayar Destekli Olarak Modellenmesi, (Gerilim Çökmeleri, Flikerler, Transiyentler, Harmonikler),DES’lerin Çevre ile Etkileşimleri ve Çevreye Bağlı Olarak Bağlantı Kriterlerinin Belirlenmesi,DES Bağlantı Sistemlerinde Stabilite,DES Bağlantı Sistemlerinde Güvenilirlik,DES Bağlantı Sistemlerinde Frekans Kontrolü,DES’lerde Üretim Tahmin Algoritmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dağıtık Enerji Üretim Sistemleri (DES) Teknolojileri (Rüzgâr Enerjisi, Güneş Enerjisi, Biokütle, Küçük HES sistemleri, Dalga Enerjisi, Hidrojen Enerjisi ve Yakıt Hücresi) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | DES’lerin Karakteristik Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | DES ve Konvansiyonel Sistemlerin Karşılaştırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | DES Şebeke Entegrasyonunda Ekonomik Kriterler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | DES Şebeke Bağlantı Kriterlerinin Belirlenmesi, DES’lerinin Bağlantı Problemleri ve Sistem Bileşenlerinin Tanımlanması | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | DES’lerin Bilgisayar Destekli Olarak Modellenmesi, (Arıza durumları ve Enerji Kriterleri, Frekans Sapmaları) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | DES’lerin Bilgisayar Destekli Olarak Modellenmesi, (Gerilim Çökmeleri, Flikerler, Transiyentler, Harmonikler) | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | DES’lerin Çevre ile Etkileşimleri ve Çevreye Bağlı Olarak Bağlantı Kriterlerinin Belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | DES Bağlantı Sistemlerinde Stabilite | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | DES Bağlantı Sistemlerinde Güvenilirlik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | DES Bağlantı Sistemlerinde Frekans Kontrolü | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | DES’lerde Üretim Tahmin Algoritmaları – II. Yıl İçi Sınavı | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Dönem İçi Projelerin İncelenmesi ve Sunumlar-1 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Dönem İçi Projelerin İncelenmesi ve Sunumlar-2 | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gird İntegration of Wind Energy Conversion Systems, Siegfried Heier, J. Wiley, 2006. | |
2 | Integratıon of Green and Renewable Energy in Electrlc Power Systems, Ali Keyhani,Mohammad N.Marwali,Mın Dai, J. Wiley, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 5 | 5 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 12 | 12 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |