|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çözeltiler, çözünmeyi etkileyen faktörler, çözeltilerin özellikleri, kimyasal denge, asit ve bazlar, asit ve baz çözeltilerinin pH larının hesaplanması, termokimya; enerji, ısı, entalpi, reaksiyon ısılar, termodinamik ve elektrokimya konularına ait temel bilgileri öğrenciye aktarmak bu dersin amacıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çözünmenin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisini kazandırmak.
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-3 İstenenleri sağlayacak biçimde bir sistemi ya da süreci tasarlamak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kimyasal dengeyi yorumlayabilir. Isı, iş ve serbest enerji kavramlarını açıklayabillir. Elektron transferini açıklayabilir. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-7 Etkin iletişim kurma becerisini geliştirmek. PÇ-13 Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çözeltilerin özellikleri; çözünen ve çözücü, çözünürlüğü etkileyen faktörler,Çözelti entalpisi, çözeltilerin koligatif özellikleri,Kimyasal denge, denge sabiti, heterojen denge, denge sabitinin kullanılması, reaksiyonun yönünü etkileyen faktörler,Asit baz tanımları, konjuge asit baz çiftleri, pH, zayıf asit ve bazlar,Zayıf asit ve bazların pH'larının hesaplanması,Çözelti özellikleri, çözünme, derişim,Kimyasal denge, denge sabiti ve hesaplamaları,Hess kanunu, reaksiyon ısısı, yanma entalpisi, standart oluşum entalpileri,Termodinamik,Isı ve iş, serbest enerji,Elektron transferi, galvanik sell, hücre potansiyeli, Nerns eşitliği, elektrolitik hücreler,Moleküller arası kuvvetler, sıvı ve katıların özellikleri,Faz diyagramları,Esas grup elementleri, elementlerin periyodik özellikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çözeltilerin özellikleri; çözünen ve çözücü, çözünürlüğü etkileyen faktörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Çözelti entalpisi, çözeltilerin koligatif özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Kimyasal denge, denge sabiti, heterojen denge, denge sabitinin kullanılması, reaksiyonun yönünü etkileyen faktörler. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Asit baz tanımları, konjuge asit baz çiftleri, pH, zayıf asit ve bazlar. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Zayıf asit ve bazların pH'larının hesaplanması. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Çözelti özellikleri, çözünme, derişim. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Kimyasal denge, denge sabiti ve hesaplamaları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hess kanunu, reaksiyon ısısı, yanma entalpisi, standart oluşum entalpileri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Termodinamik. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | Isı ve iş, serbest enerji | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Elektron transferi, galvanik sell, hücre potansiyeli, Nerns eşitliği, elektrolitik hücreler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Moleküller arası kuvvetler, sıvı ve katıların özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Faz diyagramları. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Esas grup elementleri, elementlerin periyodik özellikleri. | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Temel Üniversite Kimyası, Ender Erik ve Yüksel Sarıkaya, Gazi Kitabevi, Ankara, 2009. | |
2 | Genel Üniversite Kimyası ve Modern Uygulamaları, A. Sezai Saraç ve Bahattin Soydan, Alfa Basım ve Yayım Dağıtım, İstanbul, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |