|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET ONUR KÖK (onurkok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İş sağlığı ve güvenliği konularının öneminin anlaşılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş sağlığı ve güvenliğinin önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İş Sağlığı ve Güvenliği Yaklaşımı,Sanayi Devrimi Öncesi ve Sonrası, Çağımızda ve Günümüzde Türkiyede ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği,İş hukukunun Kapsamı, Konusu ve Özellikleri, İş Sözleşmesi,Fiziksel Risk Etmeleri Çeşitleri, İnsanlar Üzerinde Etkileri ve Korunma Yöntemleri,İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi,Kimyasal Risk Etmenleri, Türleri, Kimyasallarla Güvenli Çalışma,Psikososyal Risk Etmeleri, Riskli iş koşulları, Stres ve Bileşenleri, Korunma,Ergonomi Amaç, Kapsam ve Hedefleri, Çevre Faktörleri,Acil Durum Planları ve Uygulaması,İş Kazaları, Sınıflandırılması, Nedenleri, Kayıt ve Bildirimi, Çalışan Eğitimi,Çalışma ortamı gözetimi,Sağlık gözetimi ve Meslek Hastalıkları, Kişisel Koruyucu ve Donanımlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yaklaşımı | Uzaktan Eğitim |
2 | Sanayi Devrimi Öncesi ve Sonrası, Çağımızda ve Günümüzde Türkiyede ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği | Uzaktan Eğitim |
3 | Sanayi Devrimi Öncesi ve Sonrası, Çağımızda ve Günümüzde Türkiyede ve Dünyada İş Sağlığı ve Güvenliği | Uzaktan Eğitim |
4 | İş hukukunun Kapsamı, Konusu ve Özellikleri, İş Sözleşmesi | Uzaktan Eğitim |
5 | Fiziksel Risk Etmeleri Çeşitleri, İnsanlar Üzerinde Etkileri ve Korunma Yöntemleri | Uzaktan Eğitim |
6 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | Uzaktan Eğitim |
7 | İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri, 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kimyasal Risk Etmenleri, Türleri, Kimyasallarla Güvenli Çalışma | Uzaktan Eğitim |
10 | Psikososyal Risk Etmeleri, Riskli iş koşulları, Stres ve Bileşenleri, Korunma | Uzaktan Eğitim |
11 | Ergonomi Amaç, Kapsam ve Hedefleri, Çevre Faktörleri | Uzaktan Eğitim |
12 | Acil Durum Planları ve Uygulaması | Uzaktan Eğitim |
13 | İş Kazaları, Sınıflandırılması, Nedenleri, Kayıt ve Bildirimi, Çalışan Eğitimi | Uzaktan Eğitim |
14 | Çalışma ortamı gözetimi | Uzaktan Eğitim |
15 | Sağlık gözetimi ve Meslek Hastalıkları, Kişisel Koruyucu ve Donanımlar | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | www.tuik.gov.tr, Akyiğit, E., (2013), İş Hukuku, 9. Baskı, Ankara. | |
2 | İSG İş Sağlığı ve Güvenliği, Yrd. Doç. Dr. Mustafa ALTIN, Doç. Dr. Şakir Taşdemir, Eğitim Yayınevi, 2. Baskı | |
3 | Akademisyenler Profesyoneller ve Öğrenciler için İş Sağlığı ve Güvenliği, Z. Özlem Parlak Biçer, Nobel Akademik Yayıncılık, 1. Baskı, 2019 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |