|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALPER TÜRKELİ (alperturkeli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çağın iktisadi, sosyal ve teknolojik yönden gelişmesinde katkısı inkâr edilemeyecek kadar açık olan ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını anlatmak. Ekonomik olayların incelenmesi ve yorumlanması için temel kuralların açıklanması, fiyat mekanizması ve fiyatların teşekkülünün incelenmesi. Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerinin incelenmesi. Para ve banka konuları ile bazı aktüel gelişmelerin analizi. Uluslararası iktisat konuları, çok uluslu şirketler, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları, milli gelir ile ilgili öğrencileri bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekonomi biliminin temel prensiplerini ve ekonomik düşüncenin mantığını kavramak. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Fiyat mekanizması ve fiyatların teşekkülünü ifade etmek. |
PÇ-2 Mühendislik problemlerini tanımlama, modelleme, formüle etme ve çözme yeteneğini artırmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Üretim, maliyetler ve üretim faktörleri ile birlikte teşebbüsün ve çeşitlerini incelemek. |
PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Para ve banka konuları ile bazı aktüel gelişmeleri analiz etmek. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Uluslararası iktisadi konular, çok uluslu şirketler, yabancı sermaye, borsa ve Türkiye uygulamaları ile ilgili bilgiler edinecektir. |
PÇ-6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincinin önemini kanıtlamak. PÇ-8 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda oluşturacağı etkilerin duyarlılığını benimsetmek. PÇ-9 Yeniliklere ve gelişen teknolojiye uyum sağlayabilmek için, kendini sürekli yenileme ve araştırmacı yeteneğini geliştirmek. PÇ-10 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yeteneğini katmak. PÇ-14 Girişimcilik becerisini artırmak. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomiye giriş, konusu ve tanımı, diğer bilimlerle ilgisi,Ekonomik problemler, ekonomik seçim ve üretim imkanları eğrisi, İhtiyaçlar-mal-hizmet-fayda,Ekonomik sistemler, nüfus problemleri, ekonomik büyüme,Fiyat teorisi ve fiyat mekanizmasının işleyiş mantığı, tanımlar, fiyat ve piyasa çeşitleri,Talebin tanımı, talep kanunu, tüketici talebi ve marjinal fayda,Arzın tanımı, arzı belirleyen faktörler, arz esnekliği ve arz-talep dengesi,Piyasa dengesi, rekabet piyasaları, piyasa dengesini etkileyen faktörler ve müdahaleler,Üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye ücretler ve verimlilik,Teşebbüs, özel-kamu teşebbüsleri, kartel, tröst, monopol,İşgücü ve işsizlik sorunları. uluslararası işgücü akımları,Bankalar ve bankacılık,Para ve fonksiyonları, para ile ilgili olaylar, enflasyon, deflasyon ve devalüasyon,Uluslararası iktisat, yabancı sermaye ve çok uluslu şirketler,Borsa, dünyada ve Türkiye'de borsa, elektronik ticaret. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekonomiye giriş, konusu ve tanımı, diğer bilimlerle ilgisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
2 | Ekonomik problemler, ekonomik seçim ve üretim imkanları eğrisi, İhtiyaçlar-mal-hizmet-fayda | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
3 | Ekonomik sistemler, nüfus problemleri, ekonomik büyüme | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
4 | Fiyat teorisi ve fiyat mekanizmasının işleyiş mantığı, tanımlar, fiyat ve piyasa çeşitleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
5 | Talebin tanımı, talep kanunu, tüketici talebi ve marjinal fayda | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
6 | Arzın tanımı, arzı belirleyen faktörler, arz esnekliği ve arz-talep dengesi | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
7 | Piyasa dengesi, rekabet piyasaları, piyasa dengesini etkileyen faktörler ve müdahaleler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Üretim faktörleri, tabiat, emek, sermaye ücretler ve verimlilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
10 | Teşebbüs, özel-kamu teşebbüsleri, kartel, tröst, monopol | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
11 | İşgücü ve işsizlik sorunları. uluslararası işgücü akımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
12 | Bankalar ve bankacılık | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
13 | Para ve fonksiyonları, para ile ilgili olaylar, enflasyon, deflasyon ve devalüasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
14 | Uluslararası iktisat, yabancı sermaye ve çok uluslu şirketler | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
15 | Borsa, dünyada ve Türkiye'de borsa, elektronik ticaret | Anlatım, soru-cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Economics, J.B. Taylor, Houghton Mifflin, New York, 2003. | |
2 | Ekonomiye Giriş, K. Ünlüönen, A. Tayfun, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |