Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Fiziksel ve duygusal gelişim kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bilişsel gelişim kavramını açıklayabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kişilik gelişimine ilişkin kuramları kavrayabilir |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Öğrenmenin tanımını kavrayarak, öğrenmeyle ilişkili değişkenleri açıklayabilir |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-12 Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Gelişim ve öğrenme dersinden öğrendiklerini eğitsel çalışmalarında kullanabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği genel olarak, öğrenmenin tanımı ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenmeyle ilişkili kavramları anlayarak, gelişimin ilkelerini ve gelişim kuramlarını bilişsel düzeyde öğrenmeyi kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Uzaktan eğitim süreci hakkında bilgi. Gelişim, büyüme, olgunlaşma, hazır bulunuşluluk |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 |
Gelişim dönemleri Bedensel gelişim |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 |
Psiko seksüel gelişim |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 |
Psiko-sosyal gelişim Erikson ve Modern Psikoanalitik Kuram |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 |
Benlik Gelişimi, Rogers ve Benlik Kuramı Sosyal ve dilsel gelişim |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 |
Zihinsel Gelişim (Piaget ve Zihinsel Gelişim Kuramı) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 |
Ders tekrarı |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Ahlak Gelişimi ( Dewey-Piaget ve Kohlberg'e göre ahlak gelişimi)x |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 |
İnsan davranışı ve öğrenmenin kapsamı Klasik Koşullama |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 |
Edimsel Koşullama (Operant Koşullama) |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 |
Pekiştirme |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
13 |
Bilişsel Öğrenme İnsanın Öğrenmesi ve Bellek |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 |
Öğrenme ilkelerinin sınıf ortamında uygulanabilirliğinde dikkat edilmesi gerekenler |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
15 |
Genel Özet |
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Şahin, C. (2019). Eğitim Psikolojisi (Gelişim-Öğrenme), Nobel Yayınları, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, projeksiyon, ders içeriğine yönelik görsel ve işitsel materyaller. |