|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HASAN ÇETİNEL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | DKAB öğretiminin geçmişten günümüze geçirdiği aşamaları açıklayabilir. |
PÇ-1 Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Din öğretiminin amaçlarını sıralar ve yabancı ülkelerin programlarıyla karşılaştırabilir. |
PÇ-7 Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenme kuramlarının genel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenme kuramlarının din öğretiminde kullanımına ilişkin esasları açıklayabilir. |
PÇ-8 Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Geçmişten günümüze din öğretimi ve din öğretiminin özellikleri | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
2 | Din öğretimin amaçları ve yabancı ülke programlarıyla karşılaştırma (USA, Avustralya, İngiltere) | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
3 | Öğrenme kuramlarının genel özellikleri | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
4 | Öğrenme kuramlarının din öğretiminde kullanımı | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
5 | Din bilimlerinde yer alan bilgi türleri ve öğretimi | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
6 | Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
7 | Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
10 | Din öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
11 | Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
12 | Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
13 | Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
14 | Din öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
15 | Dersin genel değerlendirmesi | Anlatım,- soru- cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 63 |