|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASEMİN GÜLEÇ (yasemingulec@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FUNDA NALBANTOĞLU YILMAZ, EMİNE ZEHRA TURAN, YASEMİN GÜLEÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-9 Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-10 Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. PÇ-15 Eleştirel düşünebilme PÇ-16 Rasyonel düşünebilme |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramları, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikleri, ölçme araçlarını, ölçme aracı geliştirme süreci ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemleri kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 | Ölçmede hata | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 | Ölçek türleri ve özellikleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerlik ve kullanışlılık) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 | Eğitimde kullanılan sözlü ve yazılı sınavlar | Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, proje sunumu |
7 | Eğitimde kullanılan kısa cevaplı, doğru yanlış ve çoktan seçmeli testler | Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, proje sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde kullanılan performans değerlendirme ve öğrenci ürün dosyası | Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, proje sunumu |
10 | Eğitimde kullanılan dereceli puanlama anahtarı (rubrik) | Tartışma Yöntemi, Soru-cevap, proje sunumu |
11 | Madde analizi (madde güçlük indeksi ve madde ayırtedicilik indeksi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Madde analizi (Madde varyansı, madde standart sapması ve madde güvenirlik indeksi) | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 | Merkezi yığılma ölçüleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 | Merkezi dağılım ölçüleri | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 | Değerlendirme ve not verme | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Güler, N. (2019). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Akademi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, ders içeriğine yönelik görsel ve işitsel materyaller. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 9 | 9 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |