|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ADEM ÇATAK (ademcatak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ADEM ÇATAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin Genel Amacı; Tasavvufun esasları , Tasavvufun günümüzdeki konumu ve kaynaklara dayalı olarak tarikatlerin genel durumu hakkında bilgi edinmeleri ve bu bilgiyi kullanabilmeleri |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hasan Basrî ve zahidliği tartışır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Tasavvuf Ekollerini tanır. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Gazalî ve görüşlerini bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tasavvuf ve Tarikatlerin günümüzdeki uygulamaları ile mukayese etmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tasavvuf Ekolleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
2 | Hasan Basrî ve zahidlik | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
3 | Gazalî ve görüşleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
4 | Ahlak ve tasavvuf | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
5 | İbnü’l-Arabî ve görüşleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
6 | Tevhid | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
7 | Varlık | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Mevlânâ Celâleddin-i Rûmî ve görüşleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
10 | Hümanizm | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
11 | İmam-ı Rabbanî Ahmed Sihrindî ve görüşleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
12 | Vahdet-i Şühûd | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
13 | Siyaset ve tasavvuf | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
14 | Halid-i Bağdadî ve görüşleri | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
15 | Fıkıh ve tasavvuf | Anlatma Yöntemi-Tartışma Yöntemi-Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hasan Kamil Yılmaz, Tasavvuf ve Tarikatlar, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
- |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 7 | 49 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |