|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | C# programlama dilinin temellerini bilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sınıf ve sınıfları oluşturan yapıları bilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama konularını açıklayabilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Statik sınıf, metot ve değişkenleri analiz eder. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Windows form işlemlerini bilir. |
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Nesneye yönelik programlamaya giriş, C# programlama dilinin temelleri, temel veri türleri, tür dönüşümleri, operatörler, akış kontrol deyimleri, metotlar, diziler, operatörlerin aşırı yüklenmesi, isim alanları, statik metotlar, sınıflar, erişim denetleyicileri, kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama, sanal metotlar, özet sınıflar ve arayüzler, istisnai durum yönetimi, temsilciler, olaylar, ön işlemciler, temel giriş-çıkış işlemleri, Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri, Windows formları ile veri tabanı işlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nesneye yönelik programlamaya giriş | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
2 | C# programlama dilinin temelleri, temel veri türleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
3 | Tür dönüşümleri, operatörler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
4 | Akış kontrol deyimleri, metotlar, diziler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
5 | Operatörlerin aşırı yüklenmesi, isim alanları | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
6 | Statik metotlar, sınıflar, erişim denetleyicileri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
7 | Kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sanal metotlar, özet sınıflar ve arayüzler | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
10 | İstisnai durum yönetimi, temsilciler, olaylar | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
11 | Ön işlemciler, temel giriş-çıkış işlemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
12 | Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
13 | Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
14 | Windows formları ile veri tabanı işlemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
15 | Windows formları ile veri tabanı işlemleri | Anlatım, soru-cevap, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Visual C# .Net Başlangıç Rehberi, İ. Karagülle, Türkmen Kitabevi, 2004. | |
2 | Herkes için C# , H. Schildt, Alfa Yayınları, 2011. | |
3 | Visual C#: How to Program, P. Deitel and H. Deitel, Pearson Education, 2017. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 13 | 26 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |