Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-528 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EEM-528 Adı: C# İLE NESNEYE YÖNELİK PROGRAMLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET YEŞİLBUDAK (myesilbudak@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Etkili ve esnek nesne yönelimli yazılımlar geliştirmek için gereken nesneye yönelik programlama kavramlarını öğretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 C# programlama dilinin temellerini bilir. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sınıf ve sınıfları oluşturan yapıları bilir. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama konularını açıklayabilir. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Statik sınıf, metot ve değişkenleri analiz eder. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Windows form işlemlerini bilir. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Nesneye yönelik programlamaya giriş, C# programlama dilinin temelleri, temel veri türleri, tür dönüşümleri, operatörler, akış kontrol deyimleri, metotlar, diziler, operatörlerin aşırı yüklenmesi, isim alanları, statik metotlar, sınıflar, erişim denetleyicileri, kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama, sanal metotlar, özet sınıflar ve arayüzler, istisnai durum yönetimi, temsilciler, olaylar, ön işlemciler, temel giriş-çıkış işlemleri, Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri, Windows formları ile veri tabanı işlemleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nesneye yönelik programlamaya giriş Anlatım, soru-cevap, problem çözme
2 C# programlama dilinin temelleri, temel veri türleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
3 Tür dönüşümleri, operatörler Anlatım, soru-cevap, problem çözme
4 Akış kontrol deyimleri, metotlar, diziler Anlatım, soru-cevap, problem çözme
5 Operatörlerin aşırı yüklenmesi, isim alanları Anlatım, soru-cevap, problem çözme
6 Statik metotlar, sınıflar, erişim denetleyicileri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
7 Kalıtım, çoklu kalıtım, çok biçimlilik ve sarmalama Anlatım, soru-cevap, problem çözme
8 Ara Sınav
9 Sanal metotlar, özet sınıflar ve arayüzler Anlatım, soru-cevap, problem çözme
10 İstisnai durum yönetimi, temsilciler, olaylar Anlatım, soru-cevap, problem çözme
11 Ön işlemciler, temel giriş-çıkış işlemleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
12 Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
13 Windows formları ile grafik kullanıcı arayüz işlemleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
14 Windows formları ile veri tabanı işlemleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
15 Windows formları ile veri tabanı işlemleri Anlatım, soru-cevap, problem çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Visual C# .Net Başlangıç Rehberi, İ. Karagülle, Türkmen Kitabevi, 2004.
2 Herkes için C# , H. Schildt, Alfa Yayınları, 2011.
3 Visual C#: How to Program, P. Deitel and H. Deitel, Pearson Education, 2017.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, dizüstü bilgisayar, projeksiyon cihazı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 13 26
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 13 26
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180