|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikrodalga filtrelerinin tasarımına ilişkin gerekli bilginin aktarılıp, farklı filtre tiplerinin incelenmesi |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikrodalga filtrelerinin tasarımı için altyapının sağlanması |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çeşitli mikrodalga filtrelerinin analizi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Filtre tasarımlarının gerçekleştirilmesi |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Transfer fonksiyonları, Toplu eleman filtre sentezi, Alçak geçiren toplu eleman prototip filtre tasarımı, Frekans ve eleman dönüşümü, İmmitans invertörleri, Richards dönüşümü ve Kuroda özdeşlikleri, Yüksüz kalite faktörü, Dağılmış eleman filtre sentezi, Prototip kullanarak dağılmış parametreli filtre tasarımı, Devre dönüşümleri, İleri mikrodalga filtreleri (Seçici filtreler, CQ filtreler, Lineer faz filtreler, Kanonik filtreler), Minyatür filtreler, Dual mod filtreler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Transfer Fonksiyonları | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
2 | Toplu eleman filtre sentezi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
3 | Alçak geçiren toplu eleman prototip filtre tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
4 | Frekans ve eleman dönüşümü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
5 | İmmitans invertörleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
6 | Richards dönüşümü ve Kuroda özdeşlikleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
7 | Yüksüz kalite faktörü | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dağılmış eleman filtre sentezi | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
10 | Prototip kullanarak dağılmış parametreli filtre tasarımı | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
11 | Devre dönüşümleri | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
12 | İleri mikrodalga filtreleri- Seçici filtre, CQ filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
13 | İleri mikrodalga filtreleri- Lineer faz filtreler-Kanonik filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
14 | Minyatür filtreler, Dual mod filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
15 | Minyatür filtreler, Dual mod filtreler | Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Microwave Engineering, 3th Edition, David M. Pozar, 2005 | |
2 | Microwave and RF Circuits: Analysis, Synthesis and Design, Max W. Medley, 1992 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 10 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |