Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / EEM-542 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: EEM-542 Adı: MİKRODALGA FİLTRELERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ KÜRŞAD GÖRÜR (kgorur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ KÜRŞAD GÖRÜR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Mikrodalga filtrelerinin tasarımına ilişkin gerekli bilginin aktarılıp, farklı filtre tiplerinin incelenmesi

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Mikrodalga filtrelerinin tasarımı için altyapının sağlanması PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çeşitli mikrodalga filtrelerinin analizi PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Filtre tasarımlarının gerçekleştirilmesi PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
PÇ-2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÇ-5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Transfer fonksiyonları, Toplu eleman filtre sentezi, Alçak geçiren toplu eleman prototip filtre tasarımı, Frekans ve eleman dönüşümü, İmmitans invertörleri, Richards dönüşümü ve Kuroda özdeşlikleri, Yüksüz kalite faktörü, Dağılmış eleman filtre sentezi, Prototip kullanarak dağılmış parametreli filtre tasarımı, Devre dönüşümleri, İleri mikrodalga filtreleri (Seçici filtreler, CQ filtreler, Lineer faz filtreler, Kanonik filtreler), Minyatür filtreler, Dual mod filtreler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Transfer Fonksiyonları Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
2 Toplu eleman filtre sentezi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
3 Alçak geçiren toplu eleman prototip filtre tasarımı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
4 Frekans ve eleman dönüşümü Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
5 İmmitans invertörleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
6 Richards dönüşümü ve Kuroda özdeşlikleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
7 Yüksüz kalite faktörü Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Dağılmış eleman filtre sentezi Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
10 Prototip kullanarak dağılmış parametreli filtre tasarımı Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
11 Devre dönüşümleri Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
12 İleri mikrodalga filtreleri- Seçici filtre, CQ filtreler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
13 İleri mikrodalga filtreleri- Lineer faz filtreler-Kanonik filtreler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
14 Minyatür filtreler, Dual mod filtreler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
15 Minyatür filtreler, Dual mod filtreler Anlatım, Soru-cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Microwave Engineering, 3th Edition, David M. Pozar, 2005
2 Microwave and RF Circuits: Analysis, Synthesis and Design, Max W. Medley, 1992
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 10 40
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 10 40
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180