|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLAHİYAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN DOĞAN (metindogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YASEMİN GÜLEÇ, METİN DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sınıf içinde zaman yönetimini başarılı bir şekilde yapar. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır. |
PÇ-14 Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek, sınıf içi iletişimin oluşmasını sağlamak, sınıfta istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması konusunda gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım, tartışma, uygulama |
2 | Sınıf kurallarının belirlenmesi | Anlatım, tartışma, uygulama |
3 | Sınıf içinde iletişim | Anlatım, tartışma, uygulama |
4 | Sınıfta motivasyon | Anlatım, tartışma, uygulama |
5 | Disiplin modelleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Sınıfta grup etkileşimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sınıfta zaman yönetimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Sınıfın ilişki düzenini oluşturma | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Eğitim teknolojileri ve sınıf yönetimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
12 | Okul-aile işbirliği | Anlatım, tartışma, uygulama |
13 | Özel grupların yönetimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
14 | Eğitim ortamlarında ergonomi | Anlatım, tartışma, uygulama |
15 | Öğretmenin beden dilini etkili kullanımı | Anlatım, tartışma, uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kaya, Z. (2010). Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |