|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel sanat eğitimi nesneler arasındaki biçimsel dokusal yapısal,işlevsel v.b ilişkilerin algılanmasına yönelik araştırma ,gözlem ve bunların seramik alanında uygulanması amaçlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel sanat ilkelerini kullanarak kompozisyonlar hazırlayabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Temel tasarım ilkelerini kullanabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğretmek amaçlanır. Tasarıma yönelik alanlarda, tasarım disiplini alacak olan öğrencilere, sanatın temel tasarım öğelerini; nokta-çizgi, yön, ölçü, oran, form, doku (tekstür, strüktür), renk, ışık ve gölge çalışmalarını öğreterek, nesneler üzerinde bağ kurmayı ve yaratıcılıklarını geliştirerek yorum yapma yeteneğini kazandırmayı; yaparak ve yaşayarak yapılan çalışmalarda, öğrencilere bir tasarımcının gereksinim duyacağı görme ve düşünme biçimini kazandırmayı kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | KAVRAM BİLGİSİ: SANAT-SANATÇI-SANAT ESERİ. SANAT ALANLARI. ZANAAT-ZANAATÇI. | Anlatım,Soru-cevap |
| 2 | SANATIN ELEMANLARI: NOKTA | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 3 | SANATIN ELEMANLARI: ÇİZGİ | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 4 | SANATIN ELEMANLARI: NOKTA–ÇİZGİ | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 5 | SANATIN ELEMANLARI: LEKE | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 6 | SANATIN ELEMANLARI: DOKU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 7 | SANATIN ELEMANLARI: BİÇİM VE FORM | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | SANATIN ELEMANLARI: ORAN-ORANTI | Anlatım,powerpoınt sunumu |
| 10 | SANATIN ELEMANLARI: MEKÂN | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 11 | SANATIN ELEMANLARI: HAREKET | Anlatım,powerpoınt sunumu |
| 12 | RENK BİLGİSİ: RENGİN KAYNAĞI VE OLUŞUMU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 13 | RENK BİLGİSİ: RENK GRUPLARI | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 14 | RENK BİLGİSİ: NÖTR RENKLER | Demonstrasyon, Uygulama |
| 15 | RENK BİLGİSİ: RENGİN KROMASI-DEĞERİ-TONU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yayınları | |
| 2 | Gence Canan Deliduman Temel Sanat Eğitimi Gerhun Yayıncılık | |
| 3 | Alpaslan Sabiha Aker Tasarım Mesleki Resim Ya-Pa Yayınları | |
| 4 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| A3 Resim kağıdı,resim kalaemleri,rapido kalemi ,rapido mürekkepleri,resim altlığı,silgi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
| c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||