|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat eğitimi nesneler arasındaki biçimsel dokusal yapısal,işlevsel v.b ilişkilerin algılanmasına yönelik araştırma ,gözlem ve bunların seramik alanında uygulanması amaçlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel sanat ilkelerini kullanarak kompozisyonlar hazırlayabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Temel tasarım ilkelerini kullanabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Karakalem ve renkli formlarda somut çizimler yapabilir. |
PÇ-12 Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Doğayı, insanın yaşam çevresini, nesneleri ve sanat eserlerini kaynak olarak ele almayı, gözlem-analiz-sentez sistematiği ile yorumlamayı öğretmek amaçlanır. Tasarıma yönelik alanlarda, tasarım disiplini alacak olan öğrencilere, sanatın temel tasarım öğelerini; nokta-çizgi, yön, ölçü, oran, form, doku (tekstür, strüktür), renk, ışık ve gölge çalışmalarını öğreterek, nesneler üzerinde bağ kurmayı ve yaratıcılıklarını geliştirerek yorum yapma yeteneğini kazandırmayı; yaparak ve yaşayarak yapılan çalışmalarda, öğrencilere bir tasarımcının gereksinim duyacağı görme ve düşünme biçimini kazandırmayı kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | KAVRAM BİLGİSİ: SANAT-SANATÇI-SANAT ESERİ. SANAT ALANLARI. ZANAAT-ZANAATÇI. | Anlatım,Soru-cevap |
2 | SANATIN ELEMANLARI: NOKTA | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
3 | SANATIN ELEMANLARI: ÇİZGİ | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
4 | SANATIN ELEMANLARI: NOKTA–ÇİZGİ | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
5 | SANATIN ELEMANLARI: LEKE | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
6 | SANATIN ELEMANLARI: DOKU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
7 | SANATIN ELEMANLARI: BİÇİM VE FORM | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | SANATIN ELEMANLARI: ORAN-ORANTI | Anlatım,powerpoınt sunumu |
10 | SANATIN ELEMANLARI: MEKÂN | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
11 | SANATIN ELEMANLARI: HAREKET | Anlatım,powerpoınt sunumu |
12 | RENK BİLGİSİ: RENGİN KAYNAĞI VE OLUŞUMU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
13 | RENK BİLGİSİ: RENK GRUPLARI | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
14 | RENK BİLGİSİ: NÖTR RENKLER | Demonstrasyon, Uygulama |
15 | RENK BİLGİSİ: RENGİN KROMASI-DEĞERİ-TONU | Anlatım, Demonstrasyon, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hidayet TELLİ, Üç Boyutlu İşler, MEB Yayınları | |
2 | Gence Canan Deliduman Temel Sanat Eğitimi Gerhun Yayıncılık | |
3 | Alpaslan Sabiha Aker Tasarım Mesleki Resim Ya-Pa Yayınları | |
4 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
A3 Resim kağıdı,resim kalaemleri,rapido kalemi ,rapido mürekkepleri,resim altlığı,silgi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 10 | 40 |
c) Performans Ödevi | 2 | 7 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |