|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, seramik tasarımı ve seramik biçimlendirme konularında bilgilendirmek ve tasarım ve biçimlendirme öğelerini kullanarak yaratıcı tasarımlar oluşturabilmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tasarım yöntemelerini kullanarak kendi tasarımını yapabilir. |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Tasarımını yaptığı formu biçimlendirebilir. |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Verilen konuyla ilgili özgün tasarımlar yaparbilir |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Doğal objeyi soyutlayarak üç boyutlu seramik formlar oluşturabilir |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılaması - tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri - Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi -İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri -Konuyla ilgili uygulamalar | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tasarım ve biçimlendirme konularının anlatılması Seramik biçimlendirme yöntemlerinin anlatılaması | Anlatım, dementrasyon |
| 2 | tasarım konusunda genel görüşler tasarım yöntemleri | Anlatım, dementrasyon |
| 3 | Tasarım yöntemleri sanatta tasarımın yeri ve önemi | Anlatım,soru-cevap |
| 4 | İki ve üç boyutlu tasarım ilkeleri | Anlatım,soru-cevap |
| 5 | tasarım yöntemleri ve süreçlerini kullanarak verilen konu üzerine tasarımlar yapmak | Uygulama ,eleştiri |
| 6 | Yapılan tasarımın maketini ve gerçek uygualamsının seramik biçimlendirme yöntemlerini kullanarak uygulamak | Uygulama ,eleştiri |
| 7 | Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme | Uygulama ,eleştiri |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Geleneksel seramik formlardan hareketle çağdaş, yorum ,tasarım ve uygulama çalışması | Uygulama ,eleştiri |
| 10 | Konun araştırılması eskiz çalışması Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Uygulama ,eleştiri |
| 11 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama ,eleştiri |
| 12 | Doğal objeden hareketle özgün bir seramik form tasarlama | Uygulama ,eleştiri |
| 13 | Konun araştırılması eskiz çalışması Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Uygulama ,eleştiri |
| 14 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama ,eleştiri |
| 15 | Ürünlerin pişirilmesi ve değerlendirme | Uygulama ,eleştiri |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Dolors Ros İ Frigola,Seramik,İnkılap Yayınları | |
| 2 | Türk Seramik Derneği Seramik Dergileri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Türk Seramik Derneği Seramik Dergileri , seramik tasarım kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 1 | 2 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 7 | 35 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||