|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasarım olgusunda renk ve renkle ilgili kavramları , renkle ilgili olanakları tanıyarak, çalışmalarında uygulayabilme ve üç boyutlu çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. Seramik çalışmalarına alt zemini oluşturabilir. Yeni ve özgün olanı tanıyarak kişisel yeti ve yeteneklerini tanıyabilir. Tasarım süreci ve üretim aşamalarını uygulayabilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrencinin görebilme yeteneği gelişir, çevresini mesleki ve sanatsal anlamda algılayabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Öğrencnini renk ile ilgili bilgi ve becerisi gelişir. Yapacağı çalışmalarda farklı boya ve boyama tekniklerini kullanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. PÇ-32 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Üç boyutlu tasarım yapabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Gördüğünü doğru algılayıp çizebilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Renk, renk çemberi, renk grupları, renk kontrastları ile renk bilgisinin kavranması ve uygulamalarının yapılması. Üç boyutlu çalışmalar; rölyef, form ve form çağrışımları, strüktür çalışmalarının yapılmasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | PERSPEKTİF: PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI, PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI. | Anlatım,soru-cevap |
2 | PERSPEKTİF: PERSPEKTİF ÇALIŞMALARI, ÇİZGİ PERSPEKTİFİ VE ÇALIŞMALARDA UYGULANMASI. | Anlatım ,uygulama,eleştiri |
3 | PERSPEKTİF: ÇİZGİ PERSPEKTİFİ VE ÇALIŞMALARDA UYGULANMASI. | Anlatım ,uygulama,eleştiri |
4 | KOMPOZİSYON İLKELERİ: DENGE | Sunum ,uygulama,eleştiri |
5 | KOMPOZİSYON İLKELERİ: VURGU | Sunum,uygulama,eleştiri |
6 | KOMPOZİSYON İLKELERİ: RİTİM | Sunum,uygulama,eleştiri |
7 | KOMPOZİSYON İLKELERİ: RİTİM-ZITLIK-AHENK BİRLİĞİ | Uygulama,eleştiri |
8 | Ara Sınav | |
9 | KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: MERKEZİ KOMPOZİSYON, ÜÇGEN KOMPOZİSYON | Anlatım,sunum ,uygulama |
10 | KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: DİYAGONAL KOMPOZİSYON, AÇIK KOMPOZİSYON | Anlatım ,uygulama,eleştiri |
11 | KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: KAPALI KOMPOZİSYON, SİMETRİK KOMPOZİSYON | Uygulama |
12 | KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ: ASİMETRİK KOMPOZİSYON, KOMPOZİSYON ÇEŞİTLERİ | Uygulama,eleştiri |
13 | MODÜLER ÇALIŞMA: BİRİM-BÜTÜN İLİŞKİSİ | Anlatım ,uygulama,eleştiri |
14 | MODÜLER ÇALIŞMA: KOMPOZİSYON İLKELERİNDEN RENK, YÖN, BİÇİM VE ÖLÇÜDEKİ FARKLI TEKRARLARIN BÜTÜNDE OLUŞTURDUĞU DEĞİŞİKLİK. | Uygulama,eleştiri |
15 | MODÜLER ÇALIŞMA: PARÇA BÜTÜN İLİŞKİSİ. | Anlatım ,uygulama,eleştiri |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dr.Işıngör Mümtaz,Resim-1,Devlet Kitapları,1986 | |
2 | Seçkinöz Mine,Resim -II,Devlet Kitapları,1986 | |
3 | Nevide GÖKAYDIN, Eğitimde Tasarım ve Görsel Algı. Sedir Yay. 1990. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Objeler,guaj boya seti ,farklı numaralarda resim fırçaları, resim altlığı,A3 ebatında resim defteri veya resim kağıdı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 10 | 50 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |