|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yüzey alan ilişkisi ,form zemin ilişkisi ,kompozisyon ilişkileri ve bu bilgilerin seramik tasarımına transferi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yüzey biçim ilişkilerini kurgulayabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Tasarım kurallarını etütde bağlı kompozisyom içinde kulanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Görsel dil içinde ritmi kullanabilir. |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Kompozisyonu tasarıma dönüştürebilir |
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yüzey Biçim İlişkileri: Formun tanımı, Fonun tanımı, Form fon ilişkileri, Doğal obje elemanlarının etüdü, Etüde bağlı kompozisyon kuralları, Tasarıma dönüştürme; Elemanter Sistem ile Yüzeyin Düzenlenmesi: Geometrik elemanlarla tasarım, Karenin tanımı ve kompozisyon içinde etkisi, Üçgenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Dairenin tanımı ve kompozisyon içindeki etkisi, Geometrik elemanların birbirleri ile ilişkileri, Düzenleme, Sistemlime; Karakalem ile Tasarım: Desen, Eskiz, Işık - gölge çalışması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Verilen bir konu üzerine düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması -Dik formlarda optik uygulaması | Anlatım,soru-cevap |
| 2 | Konunun araştırılması ve eskiz çalışması-Form tasarımları | Araştırma, tasarım, uygulama |
| 3 | Dik form tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Araştırma ,eleştiri,uygulama |
| 4 | Maket çalışması | Uygulama,eleştiri |
| 5 | Gerçek from uygulamasının yapılması | Uygulama |
| 6 | Dik form üstüne optik uygulaması-kurutma | Uygulama |
| 7 | Uygulamaların bisküvi pişirmi | uygulama |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yeni bir konunun belirlenmesi, araştırılması ve eskiz çalışmaları | Araştırma tasarım, uygulama |
| 10 | Tasarım ve tasarımların değerlendirilmesi | Araştırma,eleştiri,uygulama |
| 11 | Maket çalışması ve gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama,eleştiri |
| 12 | Gerçek uygulamanın yapılması | Uygulama,eleştiri |
| 13 | Uygulamaya devam edilmesi | Uygulama |
| 14 | Kurutma yapılması | Uygulama |
| 15 | Bisküvi fırınlama | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Chavarria, Joaquim. (1994). The big book of ceramics. (First edition). New York: Watson-Guptill Publications. | |
| 2 | Türk seramik Derneği Dergileri. | |
| 3 | Yaratıcı Tasarımın Temelleri- Paul Harris , Gavin Ambrose | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Süsleme elemanlarını etüt edeceği tüm Desen ve Motif ile ilgili yazılı ve görsel kaynaklar. Uygulama çalışmaları için değişik kağıt ve boyalar.Seramik karo ,çini karo , fırın ,seramik boya,seramik kili | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||