Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-205 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-205 Adı: MODÜLLER PANO UYGULAMALARI I Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Endüstriyel üretim yöntemlerini bilerek, temel tasarım ilkeleri doğrultusunda tekrarlanabilen modüller oluşturmak. İç mekâna uygun estetik ve teknik çözümlemeler yapmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kalıp alma yöntemlerini kavrar. PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Endüstriyel üretim yöntemlerini kavrar. PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Teknik ve estetik çözümler yapar. PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 İç mekân mimari alanlar için tasarım ve uygulamalar gerçekleştirebilir. PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular.
PÇ-15 Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 Kontrollü kurutma, sırlama yapabilir. PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-6 Fırınlama tekniklerini bilir. PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yinelenen modüllerden yola çıkılarak kompozisyon oluşturma. Endüstriyel üretim yöntemlerini kullanarak teknik ve estetik çözümlemeye ulaşma. Endüstriyel seramik ürünlerin estetik ve teknik açıdan tasarım ve uygulama alanlarını araştırmak, uygulatmak. Mimari yapıların iç mekânlarına uygun tasarım yapma ve üretimini gerçekleştirme becerilerini kazanma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İç mekâna uygun bir yüzey çalışması için düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, Bireysel Çalışma Yöntemi
2 Konunun araştırılması ve modüler pano üzerine eskizler yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Tasarımların değerlendirilmesi ve seçilen tasarımların maketinin yapılması ve teknik açıdan çözümlemeye gidilmesi Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Ana modüllerin yapılması. Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Ana modüllerin yapılmasına devam edilmesi. Uygulama
6 Modüllerin kalıplarının alınması Uygulama
7 Kalıp alma işlemine devam edilmesi Uygulama
8 Ara Sınav
9 Kalıplara döküm yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Döküm yapmaya devam edilmesi Uygulama
11 Döküm yapmaya devam edilmesi, rötuş Uygulama
12 Döküm yapmaya devam edilmesi, rötuş Uygulama
13 Bisküvi pişirimlerinin yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Sırlı pişirimlerinin yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Belirlenen iç mekâna montajlarının yapılması Anlatım, soru-cevap- eleştiri yapma, uygulama, Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mold making & slip casting contemporary techniques for potters
2 Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi
3 Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir.
4 Clark, Kenneth. (1998).The Potter’s Manual. London.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Alçı, Alçı şekillendirme araçları, açılı gönye, su terazisi, çamur, sır, seramik fırını, önlük ya da tulum (atölye giysisi)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 7 28
       c) Performans Ödevi 1 2 2
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 150