|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ DEKORATİF SANATLAR | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAHADIR CEM ERDEM (bahadirerdem@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BAHADIR CEM ERDEM, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin sır oluşum sistemini tamamen kavraması, denemelerle bilgilerini pekiştirmesi üst seviyelere taşıması ve istediği etkilerdeki sırları yapabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik sırı yapmada kullanılan hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seramik sırı hesaplayabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Hammaddeleri kullanarak seramik sırı yapabilir. |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. PÇ-18 Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Artistik ve endüstriyel seramik sırlarının kimyasal kompozisyonlarının nasıl hazırlandığının anlatımı ve bu sırların denemelerinin yapılması. Hammaddelerin sır üzerindeki etkilerinin gözlemlenmesi ve hammadde verileri kullanılarak istenilen etkilerde sırlar elde edilmesi. Seramik sırını oluşturan temel oksitler ve özelliklerini içerir. Sır çeşitleri öğretilir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sırın tanımı, sırı oluşturan oksitlerin temel özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
2 | Seramik sırlarının çeşitli özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
3 | Seramik sırlarında kullanılan hammadde özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
4 | Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
5 | Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
6 | Yüksek derce seramik sırların hammadesel özellikleri | Anlatım, soru-cevap |
7 | Yüksek derce seramik sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kristal sırların hammaddesel özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
10 | Kristal sırların, Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması, proje | Anlatım, soru-cevap, proje ödevi |
11 | Segeri çözülmüş kristal sırların denemelerinin yapılması, proje | Demostrasyon, proje ödevi |
12 | Lüster sırların,hammaddesel özelikleri | Anlatım, soru-cevap |
13 | Lüster sırların,Seger formülünden reçete elde edilmesi, bilinen bir reçetenin seger formülünün bulunması | Anlatım, soru-cevap |
14 | Seger hesaplamaları | Anlatım, soru-cevap |
15 | Segeri çözülmüş lüster sırların denemelerinin yapılması | Demostrasyon |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Industrial Ceramics F.Singer, S.S. Singer, Chapman and Hall, London,1979s | |
2 | Rada, Proslav.”Ceramic Tecniques”, 1989 | |
3 | TANIŞAN, Hüseyin; METE, Zeliha. Seramik Teknolojisi ve Uygulaması. | |
4 | İŞMAN,Faruk.Seramik Teknolojisi,Teknik Yayınlar Serisi 1 | |
5 | SÜMER, Güner. Seramik Sırları, Eskişehir, AK Ofset Matbaacılık, 2002. | |
6 | KARTAL, Ali.Sır ve Sırlama Tekniği, Çizgi Matbaacılık, 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Hammaddeler, sır değirmeni, seramik havanlar, hasas tartı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 14 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |