Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MDS-211 - MİMARİ DEKORATİF SANATLAR

Kodu: MDS-211 Adı: BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3B TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ DEKORATİF SANATLAR
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZLEM SAĞLIYAN SÖNMEZ (ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Üç boyutlu çizim programını öğrenerek, bilgisayar ortamında katı modelleme yapabilme, çizebilme

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üç boyutlu çizim programını kullanabilir. PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-29 Değişen bilgileri çalışmalarına uygular.
PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-2 Üç boyutlu çizim programında temel tasarım ilkeleri doğrultusunda çizim ve tasarım yapabilir. PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-17 Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-3 Üç boyutlu çizim programında özgün tasarım yapabilir. PÇ-7 Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular.
PÇ-8 Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer.
PÇ-30 Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir.
Laboratuvar Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilgisayar destekli üç boyutlu yazılımın, kullanım becerilerinin geliştirilmesi ve endüstriyel ürünlerin bilgisayar ortamında çizilmesi. Seramik sanayisinde kullanılan CAD/CAM teknolojisinin ve bu alanda yapılan uygulamaların tanınmasıdır. Bilgisayar ortamında tasarlanan programlar ile mimari yapılardaki bezemelerin, rölyeflerin çizimini yapmak ve katı modelleme uygulama becerisini kazandırmaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders hakkında genel bilgi verilmesi, bilgisayarda görüntü işleme yöntemlerinin anlatılması, üç boyutlu çizim programı mantığının tanıtılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
2 2B çizim programının temel komutlarının anlatılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Bireysel Çalışma Yöntemi
3 3B çizim programının temel komutlarının anlatılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon,Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Çizim alıştırmalarının yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
5 3B çizim programının özelliklerinin anlatılmaya devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Çizim uygulamalarının yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Çizim uygulamalarının yapılması Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Endüstriyel formlar çizilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Çizime devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Çizime devam edilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Vazo, Tabak, kupa, bardak, çaydanlık gibi form çizimlerinin öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Demonstrasyon, Uygulama,Bireysel Çalışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cem Dönmez, Saliha Dönmez, RHINOCEROS 4 ile Modelleme, Kuriş Matbaacılık, 2009, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, üç boyutlu çizim programı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 1 8 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 3 9
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60