Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kalıp alma yöntemlerini kavrar. |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 |
Endüstriyel üretim yöntemlerini kavrar |
PÇ-10 Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 |
Teknik-estetik çözümler yapar |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 |
Dış mekân mimari alanlar için tasarım ve uygulamalar gerçekleştirebilir |
PÇ-6 Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular.
|
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 |
Kontrollü kurutma, sırlama yapabilir. |
PÇ-9 Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar.
|
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 |
Fırınlama tekniklerini bilir. |
PÇ-34 Farklı seramik fırın tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Yinelenen modüllerden yola çıkılarak kompozisyon oluşturma, endüstriyel üretim yöntemlerini kullanarak teknik ve estetik çözümlemeye ulaşma. Endüstriyel seramik ürünlerin estetik ve teknik açıdan tasarım ve uygulama alanlarını araştırmak, uygulatmak. Mimari yapıların dış mekânlarına uygun tasarım yapma ve üretimini gerçekleştirme becerilerini kazanma. Çeşitli seramik dekor yöntemlerini kullanarak dekoratif pano uygulamaları gerçekleştirmek |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dış mekâna uygun bir yüzey çalışması için düşüncelerin, sanatsal yaklaşımların ve tekniklerin tartışılması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
2 |
Konunun araştırılması ve modüler pano üzerine eskizler yapılması |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
3 |
Tasarımların değerlendirilmesi ve seçilen tasarım doğrultusunda modüllerin maketinin yapılarak teknik açıdan çözümlemeye gidilmesi |
Anlatım, soru cevap, beyin fırtınası |
4 |
Modüllerin çekirdeklerinin yapılması |
Uygulama |
5 |
Modüllerin çekirdeklerinin yapılmasına devam edilmesi |
Uygulama |
6 |
Her çekirdeğin kalıplarının alınması |
Uygulama |
7 |
Kalıp alma işlemine devam edilmesi |
Uygulama |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kalıplara döküm yapılması |
Anlatım, soru cevap, |
10 |
Döküm yapılmaya devam edilmesi, rötuşlanması |
Uygulama |
11 |
Döküm yapılmaya devam edilmesi, rötuşlanması |
Uygulama |
12 |
Döküm yapılmaya devam edilmesi, rötuşlanması |
Uygulama |
13 |
Döküm yapılmaya devam edilmesi, rötuşlanması |
Uygulama |
14 |
Bisküvi pişirimlerinin yapılması |
Uygulama |
15 |
Sırlı pişirimlerinin yapılması |
Uygulama |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Mold making & slip casting contemporary techniques for potters |
2 |
Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi |
3 |
Peterson, Susan., Peterson , Jan. (2009). Seramik Yapıyoruz. Çev. Çizer, Sevim. Karakalem Kitabevi Basım Yayın, İzmir. |
4 |
Clark, Kenneth. (1998).The Potter’s Manual. London. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Alçı, Alçı şekillendirme araçları, açılı gönye, su terazisi, çamur, sır, seramik fırını, önlük ya da tulum (atölye giysisi) |