|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ATA ESKİN (ataeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ATA ESKİN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Organik tarımda bitki korumanın önemini kavratmak. Organik tarımda bitki korumanın önemini kavratmak. Ekonomik zarar eşiğinin önemini kavratmak. Bitki zararlıları ile ve hastalıkları ile mücadelenin önemi hakkında farkındalık yaratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Organik tarımda bitki korumanın önemini kavrayabilir. |
PÇ-5 Organik tarım amaçlı üretimi yapılan bitkileri temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak tanıyabilme ve değerlendirme. PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki zararlılarının zarar şekillerini tanımlayabilir. |
PÇ-8 Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahiptir. PÇ-9 Organik Tarım Programı ile ilgili pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli ekipmanı kullanma yeteneği sergiler. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-23 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki hastalık etmenlerini, zarar şekillerini ve mücadele yöntemlerini sıralayabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. PÇ-23 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. PÇ-24 Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitkisel üretimde zarar oluşturan hayvansal organizmaların ve hastalık etmenlerinin (böcekler,akarlar, nematodlar, yumuşakçalar, kemirgenler, kuşlar, bakteriler, virüsler, bakteriler gibi) sistematikteki yerleri, morfolojik yapıları, üreme ve gelişmeleri, hayat evreleri, bitkilerde meydana getirdiği zarar şekilleri, zararlıların ekonomik önemleri. Bitki hastalık ve zararlılarına karşı organik mücadele yöntem ve teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma-Dersin İçeriği ve İşlenişi (uygulama şekli ve yerleri hakkında bilgi) | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
2 | Temel Kavramlar Bitkilerde zararlı ve yararlı kavramı ve tanımı | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
3 | Canlıların Sınıflandırılmasında Kullanılan Ana Kategoriler | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
4 | Organik Tarım ve Bitki Koruma | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
5 | Zararlılar. | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
6 | Hastalık etmenleri | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
7 | Sebzelerde Görülen Zararlılar | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organik pestisitler, uygulama zamanı, uygulama şekilleri | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
10 | Piyasada ruhsatlı organik insektisitler. | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
11 | Bitki Zararlılarından Korunma Önlemleri | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
12 | Elma Zararlıları, Kiraz Zararlıları | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
13 | Zeytin hastalık ve zararlıları. | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
14 | Turunçgil hastalık ve zararlıları. | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
15 | Biyotenik mücadele yöntemleri. | Anlatma, sunum, tartışma, deney yapma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Karsavuran,Y., 1994. Entomoloji, Ege üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Bitki Koruma Bölümü,Ders notu, Bornova, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör cihazı, laptop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |