|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DUYGU EREN (deren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders kapsamında; Üniversite nedir? Üniversiteli olmak nedir? Üniversite yaşamının sunduğu değerler nelerdir? Üniversite yaşamındaki kurallar nelerdir? Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nde ne tür olanaklar ve hizmetler bulunmaktadır? Sorularına açıklayıcı bilgilerin verilmesi ve öğrencilere çeşitli etkinliklerle üniversiteli olma bilincinin aşılanması amaçlanmaktadır. Turizm İşletmeciliği Bölümü hakkında bilgilendirme yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Üniversite hakkında genel bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kişisel özgeçmiş hazırlayabilir ve dilekçe yazabilir |
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenci toplulukları, kulüpleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-7 Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin üniversite yaşamına kolay uyum sağlayabilmeleri için üniversitedeki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklerin yanında Turizm İşletmeciliği ile ilgili bilimsel ve mesleki konular hakkında bilgilendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı ve içeriğinin açıklanması, temel kavramlar hakkında bilgi verilmesi. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
2 | Kapadokya ve Nevşehir'in tanıtılması. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
3 | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi hakkında bilgi verilmesi. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
4 | NEVÜ Turizm Fakültesi hakkında bilgi verilmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
5 | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
6 | Öğrenci Disiplin Yönetmeliği, Sınavlara ilişkin uygulama ve esaslar. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
7 | NEVÜ Turizm Fakültesi Staj Yönergesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yandal, Çift Anadal, Yatay Geçiş ile ilgili yönetmelik ve yönergeler | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
10 | Öğrenciyi ilgilendiren diğer yönetmelik, yönerge, usul ve esaslar (yaz okulu, mazeret sınavları, akademik danışmanlık vb.) | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
11 | Öğrenci İşleri hakkında bilgi verilmesi | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
12 | Kütüphaneye gezi ve kütüphane olanaklarının tanıtılması. | Gezi, sözlü anlatım, soru cevap. |
13 | Değişim programları hakkında bilgi verilmesi. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
14 | Üniversitenin sunduğu bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif olanakları hakkında bilgi verilmesi. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
15 | Şikayet ve öneri iletme, dilekçe yazma ve özgeçmiş hazırlama. | Sözlü anlatım, tartışma, soru cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Crow, G., & Allen, G. (1994). Community life: an introduction to local social relations. Harvester-Wheatsheaf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Planlanan etkinlikler ile ilgili her türlü yazılı ve görsel materyal. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 2 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 30 |