|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | OZAN ATSIZ (ozanatsiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dünya miras alanların kapsamı, korunması, tanıtımı, yönetimi konularında bilgi edinilerek sorunların çözümüne yönelik beceri geliştirmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dünya Miras Alanları ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dünya Miras Alanlarının yer aldığı bölgelerde projeler geliştirebilir. |
PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dünya Miras Alanlarının korunmasında önemli unsurları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dünya Mirasları hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-5 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-6 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dünya miras alanları kapsamındaki kaynakların araştırılması, korunması, tanıtımı ve yönetilmesi; uluslararası ve ulusal kurumlar, yasalar ve kararlar; doğal ve/ veya kültürel mirasın tanımlanması ve yönetimi ile ilgili kuramsal ve yöntemsel yaklaşımlar; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
2 | Miras Kavramı - Tanımlamalar | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
3 | Mirasın Korunması ve Sürdürelebilirlik; Kanunlar, Yönetmelikler, Antlaşmalar vb. | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
4 | UNESCO Dünya Miras Alanlarına Giriş | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
5 | Türkiye'nin Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
6 | Türkiye'nin Geçici Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
7 | Tehlike Altındaki Dünya Mirasları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuzey Amerika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
10 | Güney Amerika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
11 | Avrupa'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
12 | Asya'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
13 | Afrika'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
14 | Avustralya'nın Dünya Miras Alanları | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma yöntemi Soru-Cevap Tartışma Yöntemi Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Leask, A., & Fyall, A. (Eds.). (2006). Managing world heritage sites. Routledge. | |
2 | Pedersen, A. (2002). Managing tourism at world heritage sites. A practical manual for World Heritage site managers. ICOMOS. | |
3 | Hall, C. M., & PIggIN, R. (2003). World Heritage sites: managing the brand. Managing visitor attractions: New directions, 203-219. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |