|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama dünyasındaki değişimler sonucu oluşan yeni pazarlama kavram ve tekniklerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Turizm Pazarlamasında yeni yaklaşımlar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Turizm pazarlamasında yeni yaklaşım stratejilerini kullanabilir. |
PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir. PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Turizm pazarlamasında stratejiler geliştirebilir. |
PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir. PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
pazarlamanın gelişim süreci/içsel pazalama/yeşil pazarlama/postmodern pazarlama/ağızdan kulağa iletişim ve pazarlama/e-pazarlama/ilişkisel pazarlama/niş pazarlama/şikayet yönetimi/müşteri ilişkileri yönetimi/nöropazarlama/sosyal medya ve pazarlama/retro pazarlama/gerilla pazarlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlamanın gelişim süreci | Anlatım ve tartışma |
2 | İçsel pazarlama | Anlatım ve tartışma |
3 | Yeşil pazarlama | Anlatım ve tartışma |
4 | Postmodern pazarlama | Anlatım ve tartışma |
5 | Ağızdan kulağa iletişim ve pazarlama | Anlatım ve tartışma |
6 | E-pazarlama | Anlatım ve tartışma |
7 | İlişkisel pazarlama | Anlatım ve tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Niş pazarlama | Anlatım ve tartışma |
10 | Şikayet yönetimi | Anlatım ve tartışma |
11 | Müşteri ilişkileri yönetimi | Anlatım ve tartışma |
12 | Nöropazarlama | Anlatım ve tartışma |
13 | Sosyal medya ve pazarlama | Anlatım ve tartışma |
14 | Retro pazarlama | Anlatım ve tartışma |
15 | Gerilla pazarlama | Anlatım ve tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yılmaz, İ. (2016) Turizm Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlardan Seçmeler. Detay yayıncılık | |
2 | Varinli, İ. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşımlar. Detay Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 9 | 3 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |