Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / Tİ316 - TURİZM İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: Tİ316 Adı: TURİZM PAZARLAMASINDA YENİ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EBRU GÜNEREN (ebruguneren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere pazarlama dünyasındaki değişimler sonucu oluşan yeni pazarlama kavram ve tekniklerini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-20 Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Turizm Pazarlamasında yeni yaklaşımlar ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-2 Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Turizm pazarlamasında yeni yaklaşım stratejilerini kullanabilir. PÇ-8 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
PÇ-11 Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Turizm pazarlamasında stratejiler geliştirebilir. PÇ-10 İşletme, iktisat, yönetim ve pazarlama alanlarındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-12 Turizm alanı ve turizm işletmeciliği ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-13 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-14 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-15 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
PÇ-17 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
pazarlamanın gelişim süreci/içsel pazalama/yeşil pazarlama/postmodern pazarlama/ağızdan kulağa iletişim ve pazarlama/e-pazarlama/ilişkisel pazarlama/niş pazarlama/şikayet yönetimi/müşteri ilişkileri yönetimi/nöropazarlama/sosyal medya ve pazarlama/retro pazarlama/gerilla pazarlama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlamanın gelişim süreci Anlatım ve tartışma
2 İçsel pazarlama Anlatım ve tartışma
3 Yeşil pazarlama Anlatım ve tartışma
4 Postmodern pazarlama Anlatım ve tartışma
5 Ağızdan kulağa iletişim ve pazarlama Anlatım ve tartışma
6 E-pazarlama Anlatım ve tartışma
7 İlişkisel pazarlama Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Niş pazarlama Anlatım ve tartışma
10 Şikayet yönetimi Anlatım ve tartışma
11 Müşteri ilişkileri yönetimi Anlatım ve tartışma
12 Nöropazarlama Anlatım ve tartışma
13 Sosyal medya ve pazarlama Anlatım ve tartışma
14 Retro pazarlama Anlatım ve tartışma
15 Gerilla pazarlama Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Yılmaz, İ. (2016) Turizm Pazarlamasında Yeni Yaklaşımlardan Seçmeler. Detay yayıncılık
2 Varinli, İ. (2008). Pazarlamada yeni yaklaşımlar. Detay Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 9 3 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 1 4 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 3 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90