|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEHER ULU (seherulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞEVKİ ÖZGENER, DURDU MEHMET BİÇKES, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere sosyal psikolojinin çalışma konularını, vakalarını ve yaklaşımlarını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal psikolojinin temel konularını açıklamada kullanılan teori ve kavramları açıklayabilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İnsan davranışının grup gibi sosyal oluşumlardan nasıl etkilendiğini açıklayabilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal psikolojinin teorik bilgi ve kavramlarını kişiler arası ilişkiler ve grup ilişkileri gibi günlük hayat olguları ile ilişkilendirebilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sosyal psikolojinin teorilerini, araştırma metot ve sonuçlarını kritik bir şekilde analiz edip değerlendirebilir. |
PÇ-15 Farklı disiplinlerden oluşmuş takımlar içerisinde iş görebilme ve inisiyatif alabilme, önderlik edebilme yetkinliklerine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal psikolojinin çalışma konuları, sosyal olaylar ve sosyal deneyler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders izlencesi üzerine açıklamalar ve dersin genel tanıtımı. | Anlatım |
2 | Sosyal psikolojinin tanıtımı, içeriği, diğer bilim dallarıyla benzerlik ve farklılıkları, kısa tarihsel gelişimi. | Anlatım |
3 | Sosyal algı | Anlatım |
4 | Sosyal biliş | Anlatım |
5 | Sosyal etki | Anlatım |
6 | Sosyal etki | Anlatım |
7 | Tutumlar | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tutum değişimine ilişkin yaklaşımlar. | Anlatım |
10 | Benlik | Anlatım |
11 | Benlik Sunumu | Anlatım |
12 | Önyargı ve Ayrımcılık | Anlatım |
13 | Önyargı ve Ayrımcılık | Anlatım |
14 | Toplumsal Cinsiyet | Anlatım |
15 | Güncel Gelişmeler | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aranson, Elliot., Wilson, Timothy D. and Akert, Robin M. (2012). Sosyal Psikoloji (Çeviren: Okhan Gündüz). 1. Basım, İstanbul: Kaknüs Yayınları. | |
2 | Kağıtçıbaşı, Çiğdem., Cemalcılar, Zeynep. (2021). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, sosyal deney videoları, ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |