|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HASAN YAVUZER (hasanyavuzer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal değişme, kentleşme, endüstrileşme, suç ve çeşitleri gibi konular hakkında bilgi vermek. Sosyoljide kullanılan statü, rol, kültür ve demokrasi gibi kavramları açıklamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyolijinin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal değişme ve gelişmeler hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-1 1-Sosyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÇ-2 2-Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyolojinin güncel tartışmalarını ve ikilemlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 4-Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir. PÇ-5 5-Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal değişme ve gelişme, kentleşme ve kent sorunları, suç ve suç çeşitleri, endüstrileşme ve toplumsal etkileri, teknoloji ve çevreye etkisi, savaş ve toplumsal sonuçları hakkında bilgi verilir. Sosylojide kullanılan statü, rol, kurum, toplum, kültür, demokrasi gibi kavramlar detaylı bir şekilde irdelenir. Bu ders kapsamında öğrencilerin sosyoljide kullanılan temel kavramlar ve kuramlar hakkında öz ve genel bilgiler elde etmeleri sağlanır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Toplumsal Değişme | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
2 | Kentleşme ve kent sorunları | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
3 | Endüstrileşme ve endüstrileşme sonrası toplumsal gelişmeler | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
4 | Suç ve suç çeşitleri | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
5 | Teknoloji ve çevre, Teknolojinin çevreye etkileri | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
6 | Savaş ve toplumsal etkileri | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
7 | Sosyal kişilik ve sosyal statü, | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kategoriler, yığınlar ve gruplar, | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
10 | Topluluklar, toplum ve davranış örüntüleri, | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
11 | Roller ve etkileşim süreçleri, | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
12 | Kurumlar, kültür ve değerler, | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
13 | Sosyal hareketlilik ve etkileri | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
14 | Sosyal kontrol ve sapma | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
15 | Sosyokültürel bütünleşme | Sözlü anlatım, öğrenci sunumu, soru-cevap, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özkalp, Enver (2005). Sosyolojiye Giriş. 13. Baskı, Bursa: Ekin Kitabevi. | |
2 | Joseph Fitcher; Sosyoloji Nedir? (Çev. Nilgün Çelebi), Toplum Yayınları, | |
3 | Konya Zeki Arslantürk- M.Tayfun Amman; Sosyoloji: Kavramlar, kurumlar, süreçler, teoriler; Çamlıca Yayınları, İstanbul 2008, | |
4 | Barlas TOLAN; Toplum Bilimlerine Giriş, | |
5 | Veysel Bozkurt; Değişen Dünyada Sosyoloji: Temeller, kavramlar, kuramlar; Aktüel Yayınları, istanbul 2005 | |
6 | Kathryn Sinast Mueller- Diana Kendall; Sosyology in Our Times; Thomson Wadsworth, 2003 USA | |
7 | Zeki Arslantürk- M.Tayfun Amman; Sosyoloji: Kavramlar, kurumlar, süreçler, teoriler; Çamlıca Yayınları, İstanbul 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar, örnek makaleler, bilgisayar, projeksiyon, yazı tahtası, tahta kalemi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 0 | |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 245 |