|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersi alan öğrenci; aba güreşi sporunun tarihsel gelişimi, faaliyetleri, alan ve malzeme bilgisi, teknik hareketler hakkında kuramsal, uygulamalı bilgilerin öğrenim ve öğretimi hakkında bilgilenmeyi amaçlar | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Aba güreşinin temel kavramlarını açıklar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Aba güreşinin tarihsel gelişim sürecini açıklar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Aba güreşinin temel tekniklerini uygular |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-4 | Aba güreşinin temel tekniklerini kavrar |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| aba güreşi tarihsel gelişimi, aba güreşi ritüelleri ve temel teknikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | aba güreşinin tarihsel gelişimi | düz anlatım yöntemi |
| 2 | aba güreşi temel kavramları | düz anlatım yöntemi |
| 3 | aba güreşi ritielleri | düz anlatım yöntemi |
| 4 | aba güreşi temel teknikleri | düz anlatım yöntemi |
| 5 | çangal tekniği | gösterip yaptırma |
| 6 | yanbaş tekniği | gösterip yaptırma |
| 7 | yan dönme tekniği | gösterip yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | tırpan tekniği | gösterip yaptırma |
| 10 | çift dalma tekniği | gösterip yaptırma |
| 11 | tek kol tekniği | gösterip yaptırma |
| 12 | dana bağı tekniği | gösterip yaptırma |
| 13 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
| 14 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
| 15 | aba güreşi müsabaka uygulamaları | taktik oyun yaklaşımı |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | GÜVEN,Özbay,1999, Türklerde Spor Kültürü,Alp ofset | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| aba,kemer | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 123 | ||