|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KADİR HALTAŞ (haltaskadir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin bilgisayar donanımı hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak, işletim sistemleri hakkında bilgilendirmek ve özellikle Windows işletim sisteminin kullanabilir hale getirmek, öğrencileri bilgisayar programlarından kelime işlemci programı olarak word programını kullanabilir duruma getirmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor alanındaki uygulamaların sonuçlarını analiz edip yormlama. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Bilgilerinin güncelliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme becerilerini kullabilme. |
PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Bilgi teknolojilerini etkin kullanma becerisine sahip olabilmeli. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Öğrencileri ve meslektaşları ile etkin iletişim sağlamalı. |
PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilgisayar parçalarının tanıtımı, İşletim sistemlerinin tanıtımı, Windows işletim sisteminin özelliklerinin anlatılması,Word programının tanıtımı, arayüzünün kullanımı, Belge oluşturma, açma ve kaydetme işlemleri, Metin özelliklerinin değiştirilmesi, Çizim araç çubuğunun kullanımı, Tablo ekleme,Paragraf ayarlarının yapılması, sütun işlemleri, kesme işlemleri Akademik belge oluşturma işlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilgisayar parçalarının tanıtımı | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
2 | İşletim sistemlerinin tanıtımı | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
3 | Windows işletim sisteminin özelliklerinin anlatılması | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
4 | Word programının tanıtımı, arayüzünün kullanımı | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
5 | Örnek Uygulama | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
6 | Belge oluşturma açma ve kaydetme işlemleri | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
7 | Genel Tekrar | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metin özelliklerinin değiştirilmesi | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
10 | Çizim araç çubuğunun kullanımı | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
11 | Tablo ekleme | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
12 | Örnek Uygulama | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
13 | Paragraf ayarlarının yapılması, sütun işlemleri, kesme işlemleri | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
14 | Akademik belge oluşturma işlemleri | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
15 | Örnek Uygulama | Anlatma yöntemi, soru cevap, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Mustafa Başer; Python, Dikey Eksen, 2012, ISBN: 978-605-87588-7-2. | |
2 | • Mark Lutz; Programming Python, Fourth Edition, O’Reilly,2010, ISBN: 978-0-596-15810-1. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 |
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 2 | 5 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |