| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı atletizm branşı ile ilgili temel becerileri kazandırmayı ve her dalın kendine özgü teknik bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrenciler bu dersi aldıktan sonra atletizm branşı ile ilgili temel becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, Atletizmin temel branşlarını uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Atletizmin temel branşlarının öğreniminde basamaklamalarını bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Atletizmin branşlarının öğreniminde farklı alıştırmaları uygular. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Atletizme giriş, atletizm de branşların tanıtılması, genel ve teknik bilgilerin verilmesi ve branşların uygulamalı olarak öğretimi ve öğrenimini içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin işlenişi ve tesisin kullanımı, atletizmin tarihçesi, atletizmin tanımı | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 2 | Atletizmde genel ve özel ısınma, koşu tekniği ve koordinasyonu düzeltici alıştırmalar | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 3 | Kısa mesafe koşuları ve yarışma kuralları, start tekniğinin öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 4 | Engelli koşular teknikleri ve yarışma kuralları, engelli koşuların öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 5 | Uzun atlama tekniklerinin tanıtımı ve yarışma kuralları, uzun atlamanın öğrenimi ve öğretimi. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 6 | Gülle atma teknikleri ve yarışma kuralları, gülle atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 7 | Bayrak koşuları, değiştirme teknikleri ve yarışma kuralları, bayrak koşuların öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Cirit atma tekniği ve yarışma kuralları, cirit atma branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 10 | Yüksek atlama teknikleri ve yarışma kuralları, yüksek atlama tekniklerinin öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 11 | Orta mesafe koşuları ve yarışma kurallar, orta mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 12 | Uzun mesafe koşuları ve yarışma kurallar, uzun mesafe koşularının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 13 | Üç adım atlama tekniği ve yarışma kurallar, üç adım atlama branşının öğrenimi ve öğretimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 14 | Çoklu yarışmalar (dekatlon, pentatlon ve heptatlon) ve yarışma kuralları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 15 | Dekatlon ve Heptatlon derece alma final sınav hazırlığı. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beceri Geliştirme Çalışması, Grup Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Atletizm Öğretimi - Ali Demirci | |
| 2 | M.E.B 9-10-11-12. Sınıflar için hazırlanmış ders kitapları. | |
| 3 | Federasyon kaynakları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Atletizm sahası, atma, atlama, koşu malzemeleri. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||