| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Artistik Cimnastikle ilgili temel teknik ve beceriler ile teorik bilgileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda öğrenci, artistik cimnastikle ilgili temel becerilere sahip olur. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Artistik cimnastik ısınma ve temel hareketlerini yapabilir ve yaptırabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Artistik cimnastik yarışma aletleri ve yarışma kuralları hakkında bilgi sahibi olarak bunları kulllanabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-4 | Denge, çeviklik, çabukluk, el göz koordinasyonu, dönme, yuvarlanma, esnekliği geliştirici becerileri uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Artistik cimnastikle ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin tanıtımı ve öğretimini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Koşmalar, yürümeler, sekmeler, sıçramalar,dönüşler, esneklik çalışmaları, yuvarlanmalar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 2 | Yer: yuvarlanmalar, amut, çember, Barfiks: tutuşlar, sallantı,Denge: yürüyüşler, dönüşler atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 3 | Yer: yüksek takla, amut, free fall ,Atlama. tramplen çıkışı, | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 4 | Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 5 | Yer: bağlantılı hareketler,Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 6 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 7 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler,Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler,Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler,Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yer: bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 10 | Yer: akrobatik bağlantılı hareketler, Barfiks: sallantı, basit inişler, Denge: Çıkışlar, sıçramalar, dönüşler, inişler, Paralel: Temel sallantılar, kipe, inişler, Atlama: basit atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 11 | Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 12 | Yer: zorunlu seri çalışması, Barfiks: zorunlu seri çalışması, Denge: zorunlu seri çalışması, Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 13 | Seri Çalışmalar ve Atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 14 | Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 15 | Paralel: zorunlu seri çalışması, Atlama: atlayışlar | Bireysel çalışma yöntemi, İkili çalışma, Grup çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | D.Mitchell, B.Davis, R.Lopez (2002) Teaching Fundamental Gymnastics Skills, Human Kinetics | |
| 2 | Turoff, F. (1991). Artistic Gymnastics. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Cimnastik salonu, trambolin, tartan minder, kulplu beygir, paralel bar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 2 | 4 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 2 | 4 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||