| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Korfbola özgü teknik ve taktiklerinin öğretilmesi ve temel becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Maç uygulamalarında hücum ve savunma taktiklerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Korfbol maçlarının performansını artırmak için değerlendirmeler yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Korfbol sporunun teknik ve taktiklerini uygulayabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Korfbolda top fırlatma, yakalama, atış teknikleri, asist, rebound fonksiyonları, penaltı ve serbest atış teknikleri, savunma ve hücum sistemlerinin öğretimi ve becerilerin kazandırılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Korfbol sporunun tanımı, tarihçesi ve kuralları hakkında genel bilgi | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 2 | Top yakalama ve fırlatma | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 3 | Atış teknikleri (mesafe atışı) | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 4 | Atış teknikleri (V atışı / turnike atışı) | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 5 | Assist and rebound fonksiyonları | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 6 | Serbest alan yaratma ve kollektif oynama | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 7 | 1-1 savunma | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hücum ve savunma sistemleri (video) | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 10 | Kollektif savunma | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 11 | Hücum sistemleri (4-0 /2-2) | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 12 | Savunma sistemleri (2-1-1/ 1-3) | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 13 | Penaltı ve serbest atış teknikleri | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 14 | Maç uygulamasında hücum ve savunma sistemleri | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 15 | Genel Konuların Tekrar Edilmesi | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||