| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, boks dersini ve branş sporunu sevdirip,çeşitli metotlarla nasıl uygulayacağını ve öğretileceğine ilişkin bilgi ve becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Boks sporunun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Boks sporunun ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Boks sporunun oyunlarını ve kurallarını betimleyebilecektir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alana ait sporunun başlangıcı ve günümüze kadar olan bölümde meydana gelen değişimlerin ayrıntılı olarak ele alınarak uygulamalı bir şekilde öğretilmesi.Temel tekniklerin,pozisyonların,oyun kurallarının öğretilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Boksun dünyada ve ülkemizde gelişimi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 2 | Boks malzemeleri ve ring ölçüleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 3 | Temel duruş ve gard alma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 4 | Boks müsabaka kuralları ve planlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 5 | Boksör adımları, ileri adımlar, geriye adımlar, sola adımlar, sağa adımlar, rakip etrafında adımlar. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 6 | Direkt vuruşlar: sol direkt, sağ direkt.(Çeneye ve gövdeye) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 7 | Ayak hareketi ile birlikte direkt vuruşlar. | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Direkt vuruşlara karşı savunma | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 10 | Kroşe vuruşlar(sağ ve sol kroşe) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 11 | Kroşe vuruşlar(sağ ve sol kroşe) | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 12 | Kroşe vuruşlara karşı pasif müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 13 | Kroşe vuruşlara karşı aktif müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 14 | Alttan vuruşlar: Alttan vuruşlara karşı müdafaa şekilleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 15 | Antrenman örnekleri | Bireysel Çalışma Yöntemi, Planlı Grup Çalışması, Düzey Geliştirme Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Boks Eğitiminin esasları: Boks Federasyonu yayınları, No:2 | |
| 2 | Kenan Şengül, Boks Tarihi, Türk Spor Vakfı Yayınları, 5/7, Ankara 1991. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 92 | ||