|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere; antrenman bilimine ilişkin genel ve özel kavramları tanıtmak ve açıklamak, dayanıklılık ve kuvvet antrenman biçimleri ile yüklenme yöntemleri arasındaki ilişkileri öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanları çeşitleri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Dayanıklılık antrenmanları ve Kuvvet antrenmanı yüklenme yöntemleri hakkında uygulamalı bilgiye sahip olur. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Aerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygulayabilir. |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Anaerobik dayanıklılık test yöntemlerini uygular |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sporda dayanıklılık ve kuvvet gelişimine etki eden fizyolojik faktörlerin incelenmesi, antrene edilmesi, ölçümü ve analizini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dayanıklılığın Tanımlanması ve Çeşitleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 2 | Dayanıklılığın Fizyolojisi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 3 | Dayanıklılığı Geliştirme Yöntemleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 4 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 5 | Dayanıklılık Testleri ve Raporlama | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 6 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 7 | Dayanıklılığın Geliştirilmesi | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kuvvet Antrenmanın Fizyolojik Temelleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 10 | Anatomik adaptasyon antrenmanı ve uygulaması | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 11 | Hipertrofi Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 12 | Maksimal Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 13 | Çabuk Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 14 | Complex Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 15 | Fonksiyonel Kuvvet Antrenmanları | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Beceri Geliştirme Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Baechle, T.R., Earle, R.W., Wathen, D., (2000). Resistance Training. Eds: T.R. Baechle, R.W. Earle, Essantials of Strength Training and Conditioning. 395-425, Champaign IL: Human Kinetics. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 5 | 1 | 5 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 1 | 5 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 1 | 5 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||