| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		SIRRI CEM DİNÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Yelkencilik ve yatçılığa ilişkin ileri düzey teknik beceri öğrenimini, güvenlik ve yarış ilkelerini ve farklı tekne sınıflarında, değişken rüzgar ve deniz şartlarında geliştirmeyi amaçlamaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Farklı teknelerde donanım bilgisini geliştirebilme ve yelken becerileri uygulayabilme | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Farklı tekne sınıflarını seyre hazırlayabilme | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Farklı seyirler sırasında yardım almadan farklı rota kurgulayabilme | 
			
		 
			PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Farklı teknelerde seyir kuralları, demirleme kuralları, temel yarışçılık ilkeleri, teknedeki güvenlik ilkeleri, Bofor cetveli, rüzgar ve basınç değişkenlerinin önemi,navigasyon ve harita okuma, gel-git ve akıntı etkileri, teknenin seyire hazırlanması konularının kuramsal ve uygulamalı olarak işlenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Denizcilik ve yelkencilik bilgisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 2 | Doğal yaşam ve denizcilik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 3 | Gemicilik Bağları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 4 | Farklı tekneleri donatma | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 5 | Yelkenli teknenin ilerlemesi ve yelken mekaniği ve trimi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 6 | Tekne manevraları ve seyir kontraları, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 7 | Seyir sırasında kaptan ve mürettebatın görevleri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Deniz kuralları ve yelken yarış kuralları, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 10 | Güvenlik ve ekipmanları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 11 | Meteoroloji, rüzgar yönleri ve bofor cetveli incelemesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 12 | Navigasyon temelleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 13 | Kara ve iskeleye yanaşma, ayrılma ve demirleme | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 14 | Denizcilikte acil durum ve ilk yardım telsiz kullanımı | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 15 | Yelkencilik ve yatçılıkta etkinlik planlama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Jobson, G.,(1998) Sailing Fundamentals, Simon &Schuster Pub. New York | |
| 2 | Uygan, M.(1989). Temel Yelkencilik. Özkan Matbaacılık Sanayi. Ankara. | |
| 3 | Conner, D, Levitt, M.,(1999) Yelken Seyri, Kropi Yayınları, İstanbul | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projektor, farklı tip ve sınıflarda yelkenli tekneler, can yeleği | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 1 | 1 | 10 | 
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 4 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 3 | 3 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 5 | 5 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 2 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 | 
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | 
| Uygulama kampı | 5 | 6 | 30 | 
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 123 | ||