| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Ritmik cimnastik çalışmaları, aletlerle (top, ip, çember, labut, kurdele) farklı vücut bölümlerinin koordinesini sağlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilme. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Bu dersin sonunda öğrenci, Farklı ritimleri uygulayabilmeli (4/4, 3/4, 2/4, 6/8) | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini yapabilmeli | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Sıçramalar, denge, Dönüşler ve dalgalanma gibi vücut tekniklerini uygulatailmeli | 
			
		 
			PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ritmik cimnastiğin tarihçesi , Vücut tekniğinin özellikleri, Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri, Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri, Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri, İp aleti teknik özellikleri, Çember aleti teknik özellikleri , Top aleti teknik özellikleri , Kurdele aleti teknik özellikleri , Kompozisyonda alete özgü gereklilikler, Kompozisyon özellikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ritmik cimnastiğin tarihçesi ve vücut tekniğinin özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 2 | Sıçramalar ve dengelerin çalışma örnekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 3 | Dönüşler ve dalgalanmaların çalışma örnekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 4 | Alet tekniği amaçları ve teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 5 | İp aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 6 | Çember aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 7 | Top aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kurdele aleti teknik özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 10 | Kompozisyonda alete özgü gereklilikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 11 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 12 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 13 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 14 | Kompozisyon özellikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Altay.F., Bulca, Y. (2006) Ritim Eğitimi ve Dans .Ankara | |
| 2 | Demirhan, G. Ve Ark. (1998). İlköğretimde Beden Eğitimi ve Spor Öğretimi. Modül. | |
| 3 | Jastrjembskaia, N. (2000). Rhythmic Gymnastics. Human Kinetics. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Spor salonu, 10x10 cimnastik minderi, ip, kurdale, labut, top. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 2 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||