| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | OSMAN DİŞÇEKEN (osmandisceken@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Badmintonun tarihsel gelişimi , Türkiye ve dünyadaki organizasyonlar,oyun kural bilgisinin öğretimi | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Badminton ile ilgili temel teknikleri uygulayabilme | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Badmintonda ön kort vuruş tekniklerini uygulayabilmeli | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Badmintonda geri kort vuruş tekniklerini uygulayabilmeli | 
			
		 
			PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Badmintonda serviş çeşitlerini yapabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Badmintonun tarihsel gelişimi, saha ve malzeme bilgisi,raket tutuş şekilleri ve temel duruşlar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Badminton sporunun tarihsel gelişimi: Dünyada badminton, Türkiye'de badminton | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 2 | Badminton sporunda kullanılan malzemeler: badminton saha ve filesi, badminton direkleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 3 | Raket, top, giyim, ayakkabı, yardımcı malzemeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 4 | Badmintonda vuruş ve koşu teknikleri: raket tutuş, temel duruş pozisyonu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 5 | Vuruş bölgeleri ve vuruş çeşitleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 6 | Yüksek servis, kısa servis, swip servis | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 7 | Başın üstünden smaç, forehand el üstü vuruş, Başın sol üstünden smaç, backhand el üstü vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Forehand el altı vuruş, backhand el altı vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 10 | Düz vuruş, damlak vuruş | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 11 | Filede oyun, Koşu yönleri ve teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 12 | Vuruş ve koşu tekniklerinin öğretim metodu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 13 | tekler oyunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 14 | çiftler oyunu ve karışık çiftler oyunu | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösteri | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Demirci A. (2007). Adım Adım Badminton Bağırgan Yayınevi Ankara | |
| 2 | Yorulmaz M. (2005) Badminton Morpa Yayınları Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Raket, top | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 2 | 8 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 2 | 6 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||