|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA SAÇLI UZUNÖZ (fsacli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sonunda öğrenciler voleybola ait teknik ve taktik öğretimi ve üst düzey uygulanış ilkeleri tanıyarak, voleybola özgü ısınma, enerji sistemleri, voleybolcu anatomisi, biyomekanik ilkeleri , voleybolda antrenman prensipleri ve spor dalına ait oyun kurallarını kavrar duruma gelecektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Voleybol oyununu tanır |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Voleybol oyunundaki temel becerileri öğretir. |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Voleybol oyun kurallarını ve hakemlik becerilerini kavrar |
PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | voleybolun biyomotor özelliklerine göre antrenman planlar |
PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-2 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına yönelik edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1.Voleybolun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi 2. Voleybolu Oluşturan Teknikler 3. Voleybolda Antrenman *Enerji Sistemleri *Aerobik dayanıklılık ve antrenmanı *Kuvvet ve antrenmanı *Sürat ve antrenmanı *Hareketlilik ve antrenmanı *Isınma ve soğuma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Voleybolun Dünya’da ve Türkiye’deki gelişimi | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
2 | Voleybolu Oluşturan Teknikler (Parmak pas, manşet pas ve servis) | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
3 | Voleybolu Oluşturan Teknikler (Smaç, blok ve plonjon) | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
4 | Voleybolda Antrenman Enerji Sistemleri | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
5 | Aerobik dayanıklılık ve antrenmanı | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
6 | Kuvvet ve antrenmanı | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
7 | Sürat ve antrenmanı | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hareketlilik ve antrenmanı | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
10 | Isınma ve soğuma | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
11 | Voleybol oyun kuralları (Mini volley ve beach volley vb. gibi) | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
12 | Voleybolda anatomik özellikler | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
13 | Voleybolda biyomekanik prensipler | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
14 | Voleybol müsabaka uygulaması | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
15 | Konuların tekrarı | Düz anlatım, soru-cevap, gösterip-yaptırma, ev ödevi, soru-cevap, görsel-işitsel araç kullanımı, problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. ÇETİNKAYA, İlhan. “ Voleybol”, San matbaası, Ankara, 1971 | |
2 | 2. FRÖHNER, B. (Çev. Ali Cengiz). “Voleybol Oyun Kuramı ve Alıştırmaları”, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 1999. | |
3 | 3. HARMANDAR, Hakkı İsmail ve ark. “ Voleybolda Teknik”, Kütahya, 1996. | |
4 | 4. ORKUNOĞLU, Oktay. “Modern Voleybol”, M.E. Gençlik ve Spor Bakanlığı, Beden Eğitimi ve Okul Hizmetleri Genel Müdürlüğü Yayını, Ankara, 1986. | |
5 | 5. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol”, Ankara, 1991. | |
6 | 6. ORKUNOĞLU, Oktay. “Trainer ve Training”, Ocaklar Yayıncılık, Ankara, 1993. | |
7 | 7. ORKUNOĞLU, Oktay. “Voleybol Öğretimi”, Karatepe Yayınları, Ankara, 1997 | |
8 | 8. TENNANT, Mark. (Çev. Erdoğan Yılmaz ve Rasim Kale). “Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu”, Bizim Büro Basımevi, Ankara, 1986. | |
9 | 9. TİRYAKİ, E. Sabahat, “Voleybol Öğretimi”, Spor Kitabevi, Ankara, 1999. | |
10 | 10. VIERA; Barbara and Bennic Jill Ferguson. “Voleyball- Steps to Success”, Human Kinetics Publishers Inc., USA, 1989. | |
11 | 11. YÜCESOY, Reşit. “Modern Voleybolda Teknik ve Taktik”, Ankara, 1987. | |
12 | 12. Voleybol Bilim ve Teknolojisi Dergisi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu, Beytepe, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |