| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BURAK GÜNEŞ (burakgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; Hentbolde hücumun aşamaları, hücum sistemleri, ofansif ve defansif hücum , özel durumlarda hücum ve savunma konuları ile ilgili olarak karşılaşılan hatalar ve bu hataların düzeltilmesini kapsayan üst düzey bilgilere sahip olunmasını amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hentbolde hücum ve savunmada sıkça karşılaşılan hatalar ile bunların düzeltilmesi konusunda bilgilere sahip olabilmeli | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Hentbolde gözlem ve analiz yapabilmeli | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Branşa özgü teknik taktik özellikleri bilmeli | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Uzmanlık alanında ileri düzey bilgi, deneyim ve beceri sahibi olabilmeli | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hentbol oyununda, hücum ve savunmanın teknik analizi, cinsiyet ve yaş gruplarına göre antrenman düzeylerinin belirlenmesindeki sorunların tanıtım ve aktarılmasını kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı, genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 2 | Hentbolde grup hücumu ve savunması ( tekrar ) | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 3 | Hentbolde takım hücumu ve aşamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 4 | Hentbolde basit hücum ve basit hızlı hücum | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 5 | Hentbolde basit hızlı hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar,düzeltme ve yardımlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 6 | Hentbolde gelişmiş hızlı hücum; geliştirici çalışmalar hatalar ve düzeltmeler | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 7 | Hentbolde sistem içerisinde hücum; 3:3 - 4:2 hücum sistemleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hentbolde kapalı savunmalara hücum; 6:0 - 5:1 - | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 10 | Hentbolde açık savunmalara hücum 3:2:1 - 4:2 - 5:0+1 | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 11 | Hentbolde özel durumlarda hücum | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 12 | Çoklukta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 13 | Azlıkta hücum; geliştirici çalışmalar, karşılaşılan hatalar ve düzeltilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 14 | Hentbolde taktik ve hakem bilgisi | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 15 | Genel Sınav Hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri, Uygulama-Alıştırma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Cureli,J,J,Landure,P. ( 1996 ).Handball.Milan:Pollina s a., Luçon. | |
| 2 | Sevim, Y. ( 1992 ). Hentbol Teknik-Taktik. Ankara: Gazi Yayınevi | |
| 3 | Mraz,J., Schadlich, ( 1979 ) Hallen Handball. Teill 1 Berlin: Verlag Bartles | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 3 | 24 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||