| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SIRRI CEM DİNÇ (-scem.dinc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kış dağcılığında lider ya da antrenör olmak için edinilmesi gereken ileri düzey bilgi ve becerilerin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Doğa ve macera eğitiminde bireysel ve bireyler arası etkileşime geçebilme | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Kış tırmanış ekipmanlarıyla kar-buz tırmanış yapabilme | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Doğa ve çevre eğitiminin önemini kavrayabilme | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir.  | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-4 | Kış şartlarında dağda yaşamı sürdürebilme | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kar-buz tırmanış bilgi ve becerileri, kullanılan malzemeler, kar-buz tırmanış teknikleri, kış şartlarında yaşamı sürdürme ve bivaklama, krampon tipleri ve kullanım teknikleri, kar-buz tırmanışlarında ve inişlerinde güvenlik sistemleri (ara-ana istasyonlar), kış şartlarında tehlikeler ve korunma yolları, Yön bulma ve buzulda yön tayini, Buzul tırmanışı, Buz çatlakları ve geçiş yöntemleri, Buz tırmanış teknikleri, Kar-buz tırmanışlarında ip birliği sistemleri, karma (kar-buz kaya) tırmanış teknikleri, ilk yardım ve kurtarma, buzulda geceleme, kar-buz dağcılığı için antrenman yöntemleri, Ekoloji bilgisi konularını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Kar-buz tırmanış bilgi ve becerileri, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 2 | Kullanılan malzemeler, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 3 | Kar-buz tırmanış teknikleri, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 4 | Kış şartlarında yaşamı sürdürme ve bivaklama, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 5 | Krampon tipleri ve kullanım teknikleri, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 6 | kar-buz tırmanışlarında ve inişlerinde güvenlik sistemleri (ara-ana istasyonlar), | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 7 | kış şartlarında tehlikeler ve korunma yolları, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yön bulma ve buzulda yön tayini, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 10 | Buzul tırmanış teknikleri ve buz çatlakları ve geçiş yöntemleri, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 11 | Kar-buz tırmanışlarında ip birliği sistemleri, | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması Beceri Geliştirme Çalışması Gözlem | 
| 12 | İlk yardım ve kurtarma, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 13 | Buzulda geceleme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 14 | Kar-buz dağcılığı için antrenman yöntemleri, | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 15 | Ekoloji bilgisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Graydon, D., Hanson, K., (1997). MOUNTAINEERING The Freedom of the Hills. 6th Edition, Seattle: Çeviri, Fındık, T., (2005) Dağcılık, Zirvelerin Özgürlüğü, İstanbul Homer Kitapevi. | |
| 2 | Fyffe, A., Peter, I. (1990). The Handbook of Climbing. London: Penguin Group. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projektör, kazma ve kış tırmanış ekipmanı, kış yürüyüş ve kampçılık ekipmanı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 1 | 10 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 1 | 1 | 10 | 
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 4 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 2 | 2 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | 
| Kış tırmanış kampı | 6 | 4 | 24 | 
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 171 | ||