| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel engel atlama eğitimi vererek binicinin at üzerindeki hakimiyetini pekiştirmek ve temel antrenörlük tekniklerini uygulayabilecek bilgi ve tecrübeye sahip olmasını sağlamak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Engel atlama aşamalarını öğrenebilir. | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Parkur ve özelliklerini öğrenir, mani türlerini ve özelliklerini tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Acemi biniciye uygun eğitim programı hazırlayabilir; | 
			
		 
			PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Temel binici eğitimi verebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Spor bilimleri alanında, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. PÇ-12 Yönetim bilimlerine ilişkin kavramsal bilgileri, spor bilimleri alanında kullanabilir.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel dresaj çalışmaları, temel engel atlama çalışmaları, temel arazi çalışmaları konuları incelenecek ve uygulama çalışmaları yapılacaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Engel atlamaya giriş, engel atının özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 2 | Fule kavramı ve fule sayma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 3 | Yer sırığı (kavaletto) geçişleri (süratli) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 4 | Yer sırığı (kavaletto) geçişleri (dörtnal) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 5 | X maniye giriş ve çıkış | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 6 | Jimnastik çalışmaları (lonjda, serbest) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 7 | Tek engel atlayışları (dik) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tek engel atlayışları (geniş) | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 10 | Kombine engel atlayışları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 11 | Parkur özellikleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 12 | Binici eğitiminde genel aşamalar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 13 | Binici adayına göre eğitim planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 14 | Binicinin eksikliklerine göre antrenman planlaması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Binicilik Kılavuzu - 1-2 Çeviren: Sinan Özbek | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 5 | 10 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 14 | 42 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 174 | ||