| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN UZLAŞIR (serkanuzlasir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste öğrencilere biyomekanik modellemenin temelleriyle birlikte bilgisayar ortamında benzeşim yapabilme becerisinin de kazandırılması amaçlanmıştır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fiziksel kanunların insan hareketinin performansını nasıl etkilediği konusunda temel bilgiye sahip olmalı | 
			
		 
			PÇ-6 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve  Performans Analizi alanında, sağlık ile ilişkili temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-2 | Mekanik kavramları kullanarak insan hareketini tanımlayabilmeli | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-3 | Seçili spor hareketlerin biyomekanik incelemesini yapabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| DÖÇ-4 | Basit niceliksel hesaplamalarını yapabilmeli. | 
			
		 
			PÇ-7 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Sporda Performans Analizi alanlarına özgü, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 
		 Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Biyomekanik modelleme nedir, uygulama alanları, Newton-Euler eşitlikleri, katı cisim tanımlama, çoklu gövdeli mekanik sistemlerin dinamiği, ters dinamik hesaplamalar, biyomekanik hareketin benzeşimi ve analizi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersi tanıtımı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 2 | Biyomekanik modelleme yaklaşımları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 3 | Katı cisimlerin mekaniği, eylesizlik momentleri ve hesaplanmaları, eylemsizlik (jirasyon) yarıçapı hesaplamaları, insan uzuvlarının eylemsizlik momentleri. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 4 | İki parçalı 2 Boyutlu (2B) mekanik model oluşturma. Oluşturulan modelin hareketinin Newton-Euler eşitlikleriyle tanımlanması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 5 | Python betik diliyle Newton-Euler hesaplama fonksiyonlarının yazılması ve çalıştırılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 6 | Temsili bir 2B biyomekanik model oluşturulması ve eşitliklerinin yazılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 7 | Model için 2B kinematik verilerin hareket analizi yardımıyla elde edilmesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Modele kinematik verilerin yüklenmesi ve ters dinamik hesaplama yöntemiyle eklemlerdeki tork ve kuvvetlerinin hesaplanması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 10 | Simulink yazılımında Simmechanics araç kutusunun tanıtılması ve kullanılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 11 | Simmechanics araç kutusu kullanılarak 2B biyomekanik model oluşturarak hareket benzeşimi yapmak ve görselleştirmek. | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 12 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 13 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 14 | Modelleme tekniklerinin son sınıf öğrenci proje çalışmasında kullanılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 15 | Genel sınav hazırlığı | Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt Gösteri | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Roger Bartlett; Introduction to Sports Biomechanics: Analysing Human Movement Patterns. Second Edition, Routledge, 2007. ISBN: 978?0?415?33994?0 | |
| 2 | Gordon Robertson, Graham Caldwell, Joseph Hamill, Gary Kamen, Saunders Whittlesey; Research Methods in Biomechanics, 2004. ISBN:: 978-0-736-03966-6 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Sınıf, yansıtıcı cihazlar, kinematik ölçüm cihazları, üç boyutlu analiz cihazları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | 5 | 2 | 5 | 
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 5 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 2 | 12 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 2 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 1 | 3 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 3 | 1 | 3 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||