| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ERHAN IŞIKDEMİR (erhanisikdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		ERHAN IŞIKDEMİR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; futbolda temel savunma prensiplerini, savunma çeşitlerini ve sistemlerini; adam adama, alan, baskılı ve kombine savunmaları ve maç gözlemi ve istatistik tutmayı öğretmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Futbolda yetenek seçimini bilir ve çalışmalarında kullanabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Futbolda temel antrenman yöntemlerini bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-9 Spor Bilimleri alanında, uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Oyuncuların performanslarını artırıcı temel motorik özellikleri bilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-4 | Futbol genel koordinasyon ve ritim ilkelerini ve safhalarını bilir ve bunu uygun davranış geliştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanlarına ilişkin temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. PÇ-3 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. PÇ-5 Spor Bilimleri, Antrenörlük, Kondisyonerlik ve Performans Analizi alanında, öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirebilme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-10 Spor bilimleri alanında, birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. PÇ-11 Uygulama alanlarına yönelik temel ve ileri düzeyde bilgi ve becerileri öğretebilme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Spor bilimlerinin kuramsal temellerine dayalı ve elit düzeyde yapılmış futbol spor dalına yönelik bilgi ve becerilerin pratiğe aktarılması; farklı koşullar altında uygulamaların yapılmasını destekleyecek teknoloji katkılı bilginin öğretimini içerir | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dönem Planının Anlatılması ve Konu Dağılımlarının Yapılması | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 2 | Oyun Kurguları: 1) Geriden Oyun Kurma 2) Takım Halinde Savunma (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 3 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 4 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 5 | Oyun Kurguları Çalışması: Grup Çalışması (Teori) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 6 | Dar Alan Oyunları: 9v9 takım halinde Savunma (Uygulama) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 7 | Dar Alan Oyunları: 9v9 Geriden Oyun Kurma (Uygulama) | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 11v11 Oyunda; 1) Takım Halinde Savunma 2) Geriden Oyun Kurma | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 10 | 11v11 Oyunda; 1) 2. Bölgede Savunma 2) Kanatlardan Hücum | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 11 | 11v11 Oyunda; 1) Direkt Hücum 2) Merkezden Hücum | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 12 | 11v11 Oyunda; 1) Oyunda Yön Değiştirme 2) 3. Bölgede Hücum Varyasyonları | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 13 | 11v11 Oyunda; 1) Savunmadan Hücuma Geçiş 2) Hücumdan Savunmaya Geçiş | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 14 | Kombine Antrenman Uygulaması -Kuvvet, Teknik, Aerobik Dayanıklılık | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 15 | Kombine Antrenman Uygulaması: Kuvvet, Çabukluk, Çeviklik, Teknik, Taktik | Problem Çözme Yöntemi, Düzey Geliştirme Yöntemi, Grup Çalışması, İkili Çalışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bompa, T.O., (1990). Theory and Methodology of Training, Second Edition, Kendall-Hunt Publishing Company | |
| 2 | Bangsbo, J.,(1994). Futbolda Fizik Kondisyon Antrenmanı, August Korgh Enstitü Kopenhag Üniversitesi Danimarka. | |
| 3 | Açıkada, Caner., Antrenman Bilimi: Antrenman İlkeleri ve Periodizasyon, Form Antrenmanları | |
| 4 | Tudor, Bompa; Carlo, A. Buzzichelli; Dönemleme (6. Basım) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | 8 | 2 | 20 | 
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 1 | 6 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 6 | 1 | 6 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 1 | 6 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 16 | 48 | 
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 175 | ||