Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖE 407 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖE 407 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI-I Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SERHAT GÜNDOĞDU, SEÇİL YILDIZ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okulöncesi eğitim kurumlarını, öğrencileri, Okulöncesi Eğitim Programını, günlük yapılan eğitsel etkinlikleri ve Okulöncesi öğretmenliği mesleğini genel olarak tanımalarını, kendi alanlarında gerekli uygulama becerilerini kazanabilmeleridir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinliklerini ve temel özelliklerini açıklayabilir. PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan kısa süreli etkinlikleri planlayabilir. PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Bireyi tanıma tekniklerinden yararlanarak çocukları tanıyabilir, bu konuda gerekli belgeleri doldurma bilgi ve becerisi kazanabilir. PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Okul ortamında diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanabilir. PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğretmenlik Uygulaması I, öğretmen adayına okulu ve öğrencileri tanıma, alanında deneyimli öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencilerle bireysel ya da küçük gruplar hâlinde çalışma ve sınırlı sorumluluklarla da olsa öğretmenlik deneyimi kazanma olanağı sağlamalıdır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Uygulama öğretmeni ve sınıfla tanışma Uygulama
2 Öğretmen gözlemi Uygulama
3 Öğretmen Gözlemi , Günlük plan hazırlama Uygulama
4 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
5 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
6 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
7 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
8 Ara Sınav
9 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
10 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
11 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
12 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
13 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
14 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
15 Günlük plan hazırlama ve uygulama Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. Yapa Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 8 14 112
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 1 14 14
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 14 14
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 232