|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERHAT GÜNDOĞDU, SEÇİL YILDIZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının okulöncesi eğitim kurumlarını, öğrencileri, Okulöncesi Eğitim Programını, günlük yapılan eğitsel etkinlikleri ve Okulöncesi öğretmenliği mesleğini genel olarak tanımalarını, kendi alanlarında gerekli uygulama becerilerini kazanabilmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan eğitim etkinliklerini ve temel özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Okul öncesi öğretim yöntem ve tekniklerini eğitim ortamlarında uygulayabilir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Okulöncesi eğitim kurumlarında günlük etkinlik programında yer alan kısa süreli etkinlikleri planlayabilir. |
PÇ-2 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim düzeylerine uygun biçimde eğitim programını uygulayabilir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bireyi tanıma tekniklerinden yararlanarak çocukları tanıyabilir, bu konuda gerekli belgeleri doldurma bilgi ve becerisi kazanabilir. |
PÇ-27 Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Okul ortamında diğer öğretmenlerle verimli ve uyumlu çalışabilmek için gerekli becerileri kazanabilir. |
PÇ-22 Aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğretmenlik Uygulaması I, öğretmen adayına okulu ve öğrencileri tanıma, alanında deneyimli öğretmenleri görev başında gözleme, öğrencilerle bireysel ya da küçük gruplar hâlinde çalışma ve sınırlı sorumluluklarla da olsa öğretmenlik deneyimi kazanma olanağı sağlamalıdır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uygulama öğretmeni ve sınıfla tanışma | Uygulama |
2 | Öğretmen gözlemi | Uygulama |
3 | Öğretmen Gözlemi , Günlük plan hazırlama | Uygulama |
4 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
5 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
6 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
7 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
10 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
11 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
12 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
13 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
14 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
15 | Günlük plan hazırlama ve uygulama | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Komisyon. (2006). MEB 36-72 Aylık Çocuklar İçin Okul Öncesi Eğitim Programı. Yapa Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Projeksiyon, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 8 | 16 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 232 |