Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / STİ117 - SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: STİ117 Adı: TURİZM PAZARLAMASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanıyabilme. Turizm işletmelerinde Pazar bölünmesi, Pazar ve pazarlama stratejilerini kavrayabilme. Turizm pazarlama karması elemanları ile pazarlama araştırmalarını kavrayabilme. Turizm işletmeleri açısından modern pazarlama tekniklerini kavrayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Turizm ve pazarlama arasındaki ilişkiyi kurabilir. PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Turizm sektörünün pazarlama açısından önemini vurgulayabilir. PÇ-3 Sağlık turizmi işletmeciliği konusunda standartları belirler ve bu konudaki çıtayı sürekli daha yükseklere taşır.
PÇ-7 Esnek düşünüp yenilik yapar.
PÇ-20 Günümüzdeki popüler turizm çeşitlerinden olan sağlık turizminin en büyük destekçileri ve geliştiricileri olurlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Pazarlama karması elemanlarını turizm sektörü ile örneklendirebilir. PÇ-4 Hastaların, hastalıklarına uygun birimlere yönlendirilmesini sağlar.
PÇ-5 Üst düzeyde akademik yeteneğe sahiptir.
PÇ-6 Koordinasyon yeteneğine sahiptir.
PÇ-18 Sağlık turizmi meslek elemanları, fiziksel fonksiyon ve sağlık statüsünde yaralanma, hastalık veya fonksiyon bozukluğundan kaynaklanan, bozukluk, özür ve değişiklikleri olan hastalara sağlık turizmiyle alakalı uygun yönlendirme ve bilgilendirmeleri yaparak en uygun tedaviyi almalarına yardımcıdır.
PÇ-22 Turizm alanındaki temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-37 Turizm işletmeciliği alanındaki işletmeler ve organizasyon yapıları hakkında bilgi sahibidir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama-turizm pazarlaması ile ilgili temel kavramlar. Turizm işletmelerinde Pazar bölümlemesi, Pazar ve pazarlama stratejileri. Turizm pazarlama karması elemanları ve pazarlama araştırmaları. Turizm işletmeleri açısından modern pazarlama teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Genel olarak pazarlama Anlatma Yöntemi
2 Hizmet pazarlaması Anlatma Yöntemi
3 Turizm pazarlamasına giriş Anlatma Yöntemi
4 Turizm pazarlaması çevresi Anlatma Yöntemi
5 Pazarlama bilgi sistemi Anlatma Yöntemi
6 Turizm pazarlaması planlaması Anlatma Yöntemi
7 Vize Sınavı Öncesi Değerlendirme Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Turizm pazarı Anlatma Yöntemi
10 Turizm pazarı Anlatma Yöntemi
11 Pazarlama karma elemanları (Ürün) Anlatma Yöntemi
12 Pazarlama karma elemanları (Ürün) Anlatma Yöntemi
13 Pazarlama karma elemanları (Fiyat) Anlatma Yöntemi
14 Pazarlama karma elemanları (Fiyat) Anlatma Yöntemi
15 Dönem sonu değerlendirme Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kozak, N. (2008). Turizm Pazarlaması. Detay Yayıncılık: Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Turizm pazarlaması Prof.Dr. Bahattin RIZAOĞLU Detay yayıncılık Ankara, Kozak, Nazmi .(2006) Turizm Pazarlaması , Detay Yayıncılık, Ankara

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 8 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 2 6 12
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 3 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90