|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ENES ÖZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cumhuriyet ve Atatürk ilkelerini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Atatürk ilkeleri ile ilgili kaynakları açıklayabilir. |
PÇ-21 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihine ilişkin kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk İlke ve İnkılaplarını açıklayabilir. |
PÇ-21 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihine ilişkin kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye Cumhuriyeti’nin devlet yapısını açıklayabilir. |
PÇ-21 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihine ilişkin kavramlar hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Atatürkçü Düşünce Sistemi, Cumhuriyet ve temel nitelikleri, Çağdaş Türk dünyası ve Atatürkçü düşünce ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihinin içeriği ve amacı | Anlatma, Soru-Cevap |
2 | Yenilik ve benzeri kavramlar | Anlatma, Soru-Cevap |
3 | Osmanlı Devleti’nin yapısı ve çözülme sebepleri | Anlatma, Soru-Cevap |
4 | Devleti kurtarma ve reform çabaları | Anlatma, Soru-Cevap |
5 | Osmanlı Devleti’nde Meşruti gelişmeler ve entellektüel hareketler | Anlatma, Soru-Cevap |
6 | Osmanlı Devleti’nin jeopolitiği ve ona karşı dış politika | Anlatma, Soru-Cevap |
7 | İttihat ve Terakki Partisinin yönetimi ve devletin son aşaması | Anlatma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | 1. Dünya Savaşı ve Osmanlı Devleti | Anlatma, Soru-Cevap |
10 | Mondros Mütarekesi ve ona bağlı işgaller, Osmanlı’dan toprak istekleri ve Paris Barış Konferansı | Anlatma, Soru-Cevap |
11 | Türk milletinin bağımsızlık için kararlılığı ve Mustafa Kemal Paşa | Anlatma, Soru-Cevap |
12 | Mustafa Kemal Paşa’nın fikirleri ve Anadolu’ya geçişi | Anlatma, Soru-Cevap |
13 | Kongreler Dönemi (Amasya Görüşmesi, Erzurum ve Sivas Kongreleri) | Anlatma, Soru-Cevap |
14 | İstanbul’un işgali ve tepkiler | Anlatma, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I,II | |
2 | Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı,Projeksiyon,Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |