|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlıklı yaşam, sağlıklı beslenme ve beden eğitiminin ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sportif oyunlar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Beden eğitimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Beden eğitimi ve sporun genel eğitimdeki yeri, önemi ve amaçları | Uygulamalı Anlatım |
2 | MEB, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının tanıtılması | Uygulamalı Anlatım |
3 | Beden eğitimi öğretmeninin mesleki yeterlikleri | Uygulamalı Anlatım |
4 | Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar | Uygulamalı Anlatım |
5 | Beden eğitimi ve sporun bilim dalları ile ilişkisi (felsefe, sosyoloji, psikoloji, pedegoji, ?) | Uygulamalı Anlatım |
6 | Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi | Uygulamalı Anlatım |
7 | Spor dallarının sınıflandırılması, beden eğitimi dersinin spor performansa etkileri | Uygulamalı Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları. | Uygulamalı Anlatım |
10 | Beden eğitimi ve spor uygulamalarından örnekler. | Uygulamalı Anlatım |
11 | Ülkemizde Beden eğitimi ve spor uygulamaları mevcut durum analizi. | Uygulamalı Anlatım |
12 | Antrenör olmak mı? Öğretmen olmak mı? | Uygulamalı Anlatım |
13 | Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
14 | Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi | Uygulamalı Anlatım |
15 | Beden eğitimi ve sporun genel eğitimdeki yeri, önemi ve amaçları | Uygulamalı Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Ergün Şengül, Serbest cimnastik, sporsal uygulama dizisi-5, Ankara. 1996 • Erdem Özdemir, Reyzan Özdemir, Cimnastikte duruş örnekleri ve jimnastik sopası ile yapılan hareketler, hekimler yayın birliği, Ankara 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, internet, uygulama malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 8 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 3 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 3 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |