Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

KOZAKLI MESLEK YÜKSEKOKULU / STİ111 - SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ

Kodu: STİ111 Adı: BEDEN EĞİTİMİ I Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SAĞLIK TURİZMİ İŞLETMECİLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ECEM TEZGEL ÇOBAN (etezgelcoban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin fiziksel yeteneklerinin geliştirilmesi ve yeterli kuvvet, dayanıklılık, esneklik kazanarak doğru kaldırma ve taşıma yapabilme becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sağlıklı yaşam, sağlıklı beslenme ve beden eğitiminin ilişkisini açıklayabilir. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sportif oyunlar hakkında bilgi sahibi olabilir. PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamış ve kendi kendine öğrenme yeteneğini kazanır.
PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Beden eğitimine ilişkin temel kavramları açıklayabilir. PÇ-25 Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme konularında bilgi sahibidir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sporun genel eğitimdeki yeri, önemi ve amaçları Uygulamalı Anlatım
2 MEB, Beden Eğitimi Dersi Öğretim Programlarının tanıtılması Uygulamalı Anlatım
3 Beden eğitimi öğretmeninin mesleki yeterlikleri Uygulamalı Anlatım
4 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Uygulamalı Anlatım
5 Beden eğitimi ve sporun bilim dalları ile ilişkisi (felsefe, sosyoloji, psikoloji, pedegoji, ?) Uygulamalı Anlatım
6 Beden eğitimi ve sporun tarihsel gelişimi Uygulamalı Anlatım
7 Spor dallarının sınıflandırılması, beden eğitimi dersinin spor performansa etkileri Uygulamalı Anlatım
8 Ara Sınav
9 Beden eğitimi ve spor ile ilgili meslek alanları. Uygulamalı Anlatım
10 Beden eğitimi ve spor uygulamalarından örnekler. Uygulamalı Anlatım
11 Ülkemizde Beden eğitimi ve spor uygulamaları mevcut durum analizi. Uygulamalı Anlatım
12 Antrenör olmak mı? Öğretmen olmak mı? Uygulamalı Anlatım
13 Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi Uygulamalı Anlatım
14 Araştırma ve projelerin sunulması / değerlendirilmesi Uygulamalı Anlatım
15 Beden eğitimi ve sporun genel eğitimdeki yeri, önemi ve amaçları Uygulamalı Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Ergün Şengül, Serbest cimnastik, sporsal uygulama dizisi-5, Ankara. 1996 • Erdem Özdemir, Reyzan Özdemir, Cimnastikte duruş örnekleri ve jimnastik sopası ile yapılan hareketler, hekimler yayın birliği, Ankara 1998
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, internet, uygulama malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 8 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 6 3 18
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 3 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 2 6
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 3 9
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 90